استان ها

طراحی ادوات ماهیگیری در کمیته دانش بنیان گلستان/ استقبال دانش‌آموزان گرگانی از ورزش ماهیگیری

گزارشگر یک/گلستان رئیس هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی گلستان با بیان اینکه نخستین دوره مسابقات ماهیگیری استان با استقبال پرشور علاقمندان به ورزش ماهیگیری برگزار شد، افزود: ورزش ماهیگیری گلستان دارای رتبه و جایگاه بسیار خوب در سطح کشور است.

ناخدا دوم مصطفی خسروی عصر جمعه ۶ آذرماه ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات ماهیگیری استان گلستان که در «آب بندان کلو» از توابع شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات با استقبال بسیار خوب علاقمندان به رشته ماهیگیری برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره توسط کمیته ماهیگیری هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی استان برگزار شد، ادامه داد: حضور بیش از ۱۴۰ ماهیگیر نقطه عطفی در این مسابقات بود که از ساعت ۷ صبح امروز تا ساعت ۱۳ با هم به رقابتی سالم پرداختند.

رئیس هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی گلستان از حضور ۲۰ نفر از جانبازان و ایثارگران استان در این رقابت‌ها خبر داد و افزود: ۲۰ نفر از شرکت‌کنندگان از دانش‌آموزان زیر ۱۴ سال بودند که مبین این است تا چه حد نسل جدید علاقمند به ورزش‌ها و به نوعی تفریحات سالم هستند.

وی مشارکت پیشکسوتان، جانبازان، دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه در این رقابت پرنشاط را نشانگر اتحاد و همدلی ورزش دوستان استان دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در برگزاری این دوره بیشتر مدنظر بود، ترویج فرهنگ غنی ماهیگیری با قلاب است که خوشبختانه محقق شد.

طراحی ادوات ماهیگیری در کمیته دانش بنیان گلستان/ استقبال دانش‌آموزان گرگانی از ورزش ماهیگیری

خسروی حفظ و بقای نسل آبزیان را از لازمه‌های حفظ اصولی محیط زیست عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم رقابت‌های آتی را با حضور خانواده‌ها و به شکل «همایش فرهنگی ورزشی» با برگزاری مسابقات جنبی از قبیل طناب کشی، دارت و سایر ورزش‌های آبی و ساحلی، جذابیت بیشتری بدهیم.

وی ورزش ماهیگیری با قلاب در استان گلستان را دارای رتبه و جایگاه بسیار خوب در سطح کشور برشمرد و اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری، تیم «کاسپین کارپ گلستان» متشکل از «شایان حاجی عسگرلی» و «احسان بلندی» موفق شدند مقام نخست مسابقات کشور را به خود اختصاص دهند.

تولید طعمه بومی توسط صید با قلاب توسط ماهیگیران گلستانی

رئیس هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی گلستان با اشاره به اینکه این تیم در نیمه دوم سال موفق به کسب مقام دوم کشوری شد، تصریح کرد: مجموعه ماهیگیری گلستان با محوریت «احسان بلندی» در حال تولید طعمه بومی و کمیته دانش بنیان استان در حال طراحی و تولید ادوات ماهیگیری هستند که در صورت حصول نتیجه زمینه تولید انبوه و ورود به بازارهای جهانی مهیا می‌شود.

وی یادآور شد: برنامه‌های هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی گلستان برای استفاده از ظرفیت دریا توسط عموم مردم، یکی پس از دیگری در حال انجام است و قطعاً در آینده‌ای نزدیک این استان به عنوان پایلوت و پرچمدار برای بسیاری از مسابقات انتخاب خواهد شد.

طراحی ادوات ماهیگیری در کمیته دانش بنیان گلستان/ استقبال دانش‌آموزان گرگانی از ورزش ماهیگیری

به گزارش گزارشگر یک، در پایان این رقابت «امین احمدی» با صید ماهی کپور به وزن ۳.۶۱۵ کیلوگرم به مقام نخست رسید و «نیما کرد» با صید ماهی کپور به وزن ۳.۳۲۰ کیلوگرم دوم شد و «صفر محمد سقر» با صید ماهی کپور به وزن ۲.۲۶۵ کیلوگرم مقام سوم را از آن خود کرد.

جایزه بیشترین تعداد ماهی صید شده به «مرتضی زرین پور» با تعداد ۶ قطعه ماهی رسید. «طه پقه» با ۱۳ سال سن کوچکترین شرکت‌کننده و «گرجی» با ۶۲ سال سن مسن‌ترین شرکت‌کننده این دوره بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا