عمومی

طرح سازگاری با کم آبی در زنجان اجرا می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، اسماعیل افشاری گفت: “تعطیلی چاه های غیرقانونی ، کشت گلخانه ای با استفاده از آب خاص ، جلوگیری از توسعه زمین های کشاورزی و تعدادی از برنامه های مدون که شامل کشاورزان و بهره برداران است ، برنامه های ملی را برای انطباق با کمبود آب نقض نمی کند. انتقال زمین.” برای صاحبان طراحی و اجرا شده است.

“کشاورزان باید الگوی زراعی منتشر شده توسط جهاد کشا ورجی را دنبال کنند و از پرورش محصولات آب دوست خودداری کنند ، در غیر اینصورت شرکت آب محلی زنجان مسئولیت آبیاری محصولات خارج از الگوی کشت را نخواهد داشت.”

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر باعث کمبود آب در شهرهای استان شده این است که کشاورزان غیربومی استان های اطراف وارد منطقه می شوند و زمین های حاصلخیز را برای کاشت محصولات آب دوست اجاره می دهند. در منطقه به سرعت در حال افزایش است.

افشاری از کشاورزان می خواهد که از اجاره زمین به افراد غیر بومی خودداری کنند زیرا تخلیه نامناسب منابع آب باعث می شود کشاورزان غیر بومی آب چاه را تخلیه کنند ، سطح سفره های زیرزمینی کاهش یابد و صدمات جبران ناپذیری به منابع آب محلی وارد کند.

دکمه بازگشت به بالا