اجتماع

طوفان “چانتو” به غرب ژاپن نزدیک می‌شود

هواشناسان ژاپنی پیش بینی کردند که بعد از ظهر (جمعه) طوفان گرمسیری Chanto غرب ژاپن ، از جمله شمال کیوشو را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش گزارشگر یک ، در حال حاضر در چهار منطقه کیوشو باران محلی می بارد و بارش شدید باران در منطقه کوچی منطقه شیکوکو ادامه دارد.

به گزارش آژانس هواشناسی ژاپن ، تا ساعت 7 صبح آن روز ، طوفان چانتو از نقطه ای در 180 کیلومتری غرب کوتو سیتی در استان ناگازاکی با سرعت 15 کیلومتر در ساعت به سمت شمال شرقی حرکت می کرد.

در مرکز طوفان فشار 990 هکتوپاسکال و سرعت باد 90 کیلومتر در ساعت است و طوفان های آنی می توانند به سرعت 126 کیلومتر در ساعت برسند.

در ابتدا انتظار می رفت که این طوفان یک گردباد در نزدیکی تنگه تسوشیما باشد ، اما اکنون قدرتمندتر از حد انتظار شده است.

بیش از 500 میلی متر باران در منطقه میازاکی در 72 ساعت گذشته باریده است. هشدارهای رانش زمین در برخی مناطق گیونگی دو نیز صادر شده است.

طبق گزارش شرکت ملی پخش (NHK) ژاپن ، باران ناشی از طوفان تا 24 ساعت آینده تا صبح یکشنبه به وقت محلی به شرق و شمال ژاپن سرایت می کند. هواشناسان همچنین از افزایش سطح دریا در اثر رانش زمین ، جاری شدن سیلاب های کم ارتفاع ، طغیان رودخانه ها ، وزش باد شدید ، آلودگی و طوفان هشدار می دهند. احتمال رعد و برق ، گردباد و طوفان نیز وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا