استان ها

طی یک سال ۵۱۴۰ معلول به قزوین اضافه‌ شده است

گزارشگر یک / خز لوبیا عضو کمیسیون بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته 5140 معلول معلول در استان قزوین به معلولان اضافه شده است که اغلب به دلیل برداشت نادرست از باغداری و محصولات کشاورزی و تصادفات جاده ای است.

علیرضا بارسی در کنفرانس مطبوعاتی که در تاریخ 9 ژوئیه در سازمان بهزیستی قزوین برگزار شد ، اظهار داشت: “بهزیستی به دنبال ارتقاء شفافیت خانواده ، تغییر خدمات و سلامت اجتماعی است. ما سخت تلاش می کنیم تا فرهنگ آسیب های اجتماعی و ناتوانی را از طریق فرهنگ ایجاد کنیم.

وی گفت: در طول هفته بهزیستی ، 48 واحد مسکونی به خانواده های بهزیستی اهدا می شود در این واحد به ما کمک های مالی پرداخت کرده ایم که زمین رایگان ، مجوزهای رایگان شهرداری ، منابع آب رایگان ، برق و گاز به این واحدها ارائه شده است. ” و تنها یک هفته توسط خانواده پرداخت شد ، سازمان بهزیستی بیش از 2 میلیارد نفر در این پروژه حمایت کردند و سال گذشته 223 واحد در اختیار خانواده های دارای دو معلولیت شهری و روستایی قرار دادند.

کمیسر بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: یکی از اصلی ترین سیاست های سازمان بهزیستی ارائه خدمات به سرعت در کلیه مناطق شهری و روستایی استان است.

وی افزود: مرکز زندگی مثبت نماد کوچکی از خدمات رفاهی خواهد بود و در حقیقت رفاه اندک در مناطق مختلف استان ایجاد می شود ، به طوری که با جابجایی به راحتی می توان به سمت رفاه مشتریان حرکت کرد و توانست به مشتریان خدمت کند.

ورزی گفت: تا پایان این هفته ، سه مرکز جامع ترک اعتیاد از طریق یک رویکرد علمی ایجاد می شود که در آن چهار ماه اقامت و خدمات سرپایی هشت ماهه با شروع از کل 12 ماه در سطح محلی تأسیس می شود. ما محلی برای مرکز هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه معلولان تاکنون 28 هزار معلول شناسایی و خدمت شده است. 900 نفر در مراکز مراقبت های روزانه 35 نفر در این منطقه خدمات مربوط به معلولان را دریافت می کنند ، سالمندان به صورت شبانه روزی خدمت می کنند و افراد مستقر در آن حضور ندارند. شما پذیرش نخواهید شد مگر اینکه در این مرکز قرنطینه وجود داشته باشد.

کمیسر بهزیستی قزوین گفت: 23 مرکز روزانه در ایالت فعال هستند و 920 نفر از توانبخشی روزانه ، فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، روانشناسی و خدمات کمکی بهره مند می شوند. و پروتکل های بهداشتی دنبال می شوند.

وی خاطرنشان کرد: 221 دانش آموز در سال 1998 برای حمایت از دانش آموزان معلول از مزایای رفاهی برخوردار شدند و 432 مورد آسیب نخاعی تحت پوشش بهزیستی برای حمایت از حقوق پرستاری در اختیار خانواده قرار داد.

وارشی تأکید کرد: وی گفت: “در بحث بهبود ماشین و خانه ، ما 256 خانواده معلول دارای معلولیت شدید جسمی و تحرک را شناسایی کردیم. بدون هیچ گونه محدودیتی در استفاده از فضاهای منزل و ماشین پرداخت کردیم.

“سال گذشته ، 130 دانش آموز پسر از خانواده های معلول یا والدین خانواده های معلول از قوانین معافیت نظامی استفاده کردند. علاوه بر این ، 1384 دانش آموز از شهریه شهریه دریافت می کنند و 11000 نفر خدمات بیمه درمانی دریافت می کنند.”

مدیر بهزیستی قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون 5 هزار و 140 نفر به خانواده های معلولان اضافه شده اند زیرا آنها از تصادفات جاده ای و راه درست برداشت محصول از مزارع و باغ ها نا آشنا هستند. یکی از دلایل اصلی ناتوانی در استان است

مشاوره ژنتیکی برای 300 کودک معلول

وی با اشاره به زمینه پیشگیری ، اظهار داشت: از ژوئیه سال 1998 ، 18.421 کودک برای غربالگری شنوایی به منظور پیشگیری از شیوع ناتوانی مورد غربالگری قرار گرفتند و معاینه بصری کودکان 7-6 ساله از تیرماه آغاز می شود و به مدت سه ماه ادامه می یابد. ما تجهیزات غربالگری و تشخیصی را برای نمایش پروتکل های بهداشت ارائه دادیم و سال گذشته 40،000 مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: “از نظر ژنتیکی ، مشاوره ژنتیکی به 300 خانوار دارای فرزند معلول ارائه شده است. 158551 نفر در بخش بهداشت روان و همچنین 15 تا 25 سال در بخش بهداشت روان اولویت دارند. در حوزه اجتماعی ، آنها از اعتیاد ، خانواده ، والدین و خشونت خانگی بهره مند شده اند. علاوه بر این ، 19،549 نفر 1480 خط را صدا کردند.

وی حدود 4550 نفر آموزش قبل از ازدواج ، معاینه اضطراب برای 500 کودک 5-6 ساله ، 17 سازمان بهداشت روان ، 15 مرکز بهداشت اجتماعی ، 18 مرکز ترک اعتیاد به خود وابستگی و 3 مرکز حمل و نقل دارد. تاکید کرد. مکان دیگری که توسط بهزیستی ارائه می شود این است که مرکز TC در رده اول دادگاه پزشکی اداری قرار دارد که به 225 نفر خدمات ارائه می دهد و یک وانت سیار را نیز برای خدمت به 600 نفر راه اندازی می کند.

13 فرزند فرزندخوانده

مدیر بهزیستی قزوین گفت: در حوزه جامعه ، 13 کودک به فرزند فرزندخوانده منتقل شدند و هم اکنون 700 خانواده در حال تغییر هستند و در سن 18 سالگی 49 نفر در آسایشگاه ها سالمندان استقلال زندگی می کنند و وارد جامعه می شوند. رفت

وی ادامه داد: “یک سیستم تصمیم گیری برای کاهش طلاق ایجاد شده است. تا زمان دولت ، سیستم تصمیم گیری در همه شهرها نصب شود. در حال حاضر آوج و البرز این سیستم را ندارند. مرکز البرز یک هفته بهزیستی و یک هفته دولت در مرکز آوج است. در را باز خواهد کرد. ” سال گذشته ، 6256 نفر به مرکز تصمیم گیری سیستم متقاضی شده اند که 20٪ از آنها به خطر افتاده است.

وارسی گفت: دادگاه ولسوالی نیز با این طرح به عنوان یک طرح آزمایشی رفتار کرده و 600 نفر از طریق همکاری قوه قضاییه و استانداری تخفیف دریافت کرده اند و برخی از معتادان جمع شده در این شهر علاوه بر اعتیاد مرتکب جرائمی می شوند و در هنگام درمان اعتیاد تخفیف دریافت می کنند. انجام می دهند

دلیل اصلی طلاق در قزوین به دلیل اعتیاد و خیانت است.

کمیسر بهزیستی کشور قزوین اظهار داشت: تعهدات بهزیستی برای ایجاد اشتغال در دولت 670 نفر است و با برنامه ریزی و تلاش مضاعف توانسته ایم بیش از تعهدات به دست بیاوریم و اشتغال برای 710 نفر ایجاد شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا