عمومی

عجیب‌ترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جهان

یک راننده خوب علائم راهنمایی و رانندگی را روی آب می گذارد. غیرممکن است که فوراً به سیگنالی برسید که پیام را درک نمی کنید و برای درک آن مکث کنید، اما اگر همان راننده خوب در جاده ها و خیابان های کشور دیگری سرگردان باشد چه؟ آیا او همچنان می تواند به هیئت مدیره نگاه کند و سریع تصمیم بگیرد؟ البته علائم راهنمایی و رانندگی در سراسر جهان به زبان جهانی قابل درک است، اما نباید خیلی خوشبین باشیم.

به گزارش گزارشگر یک، روزنامه خراسان نوشت: بیایید با نقاشی های عجیب و غریبی که فقط در مناطق خاصی دیده می شوند آشنا شویم.

خطر تف کردن روی لاماها

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

هنگام رانندگی در بولیوی و سایر کشورهای آمریکای جنوبی، مراقب عبور لاماها از جاده باشید. لاما را می شناسید؟ من عادت بدی به تف کردن دارم! این علامت به رانندگان اطلاع می دهد که توصیه می شود هنگام عبور از جاده، شیشه ها را بالا بیاورند.

شما به میدان جنگ نزدیک می شوید

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

چگونه این عکس را می خوانید؟ “شمشیر را به چپ فشار دهید؟” تابلوهای قهوه ای نشان دهنده جاذبه های توریستی و مکان های تاریخی باید راهنمایی می کردند. این علامت که در انگلستان یافت می شود، به معنای وجود یک میدان جنگ معروف است.

تپه کور

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در ایسلند تابلویی را می بینید که روی آن “تپه کور” نوشته شده است. اگر در راه این کشور هستید، رمزگشایی ما از این نقاشی فیگوراتیو به شما کمک خواهد کرد. این بدان معنی است که در طول مسیر با تپه ای روبرو می شوید که هرگز نمی دانید که آیا کسی به سمت شما می آید یا خیر.

مراقب باد قطار باشید

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

این تصویر ناآشنا نیست، اما در نگاه اول درک معنای آن دشوار است. ممکن است فکر کنید که می‌گویید “مراقب باشید نزدیک قطار سر نخورید”، اما در واقع می‌خواهید بگویید “مراقب باش زیرا قطار در راه است.” نزدیک نشو. باد ناشی از سرعت قطار در حال عبور می تواند شما را به زمین بکوبد. دلیل نصب این تابلو در ایستگاه‌های قطار آلمان به این دلیل است که در چند سال گذشته تصادفات متعددی از جمله سقوط ناشی از باد و واژگونی کالسکه‌های کودک روی سکوها رخ داده است. برای حذف این علامت نصب کنید.

خطرات سورتمه سواری

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در گرینلند، کشوری با جاده های کم و یخ زیاد، سورتمه سواری یکی از بهترین و رایج ترین روش های حمل و نقل است، بنابراین دیدن علائمی مانند این هنگام رانندگی در گرینلند تعجب آور نیست. همچنین به معنای “مراقب. ممکن است سورتمه هایی به جلو حرکت کنند.”

در راه دریا

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

شاید در نگاه اول این بیلبورد شما را به یاد شخصیت کارتونی «بارت سیمپسون» بیاندازد، اما باید بدانید که تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای هیچکس شوخی ندارند و شما را به یاد کارتون نمی اندازند. این علامت مسیر اقیانوس اطلس ایرلند را نشان می دهد. یک مسیر پیاده روی که در امتداد ساحل غربی جزیره قرار دارد.

لغزش نکن!

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

آلمان، مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، از موافقتنامه علائم راهنمایی و رانندگی اتریش در سال 1968 پیروی می کند. اگرچه هدف از این معاهده هماهنگ کردن علائم در سطح بین المللی است، اما هنوز علائمی در آلمان وجود دارد که همه آنها را درک نمی کنند. تابلو می گوید “لطفا زمین نخورید” نه “لطفا کلاه خود را بردارید”.

سگ پلیس در محل کار

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در این تصویر چه چیزی را می توانید ببینید؟ تصویری از یک سگ که نماد زرد برای هشدار و یک سگ پلیس است. سپس همه چیز آسان تر شد. “هشدار، سگ پلیس برگشت!” پس مواظب باشید شبیه جنایتکاران نباشید.

منبع: mentalfloss.com، دویچه وله

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا