اقتصادی

عرضه سامانه نانویی گندزدای آب دریا با یک چهارم قیمت نمونه خارجی

یکی از شرکت های دانش بنیان نانوسیستم های الکترولیز آب دریا را به قیمت یک چهارم قیمت نمونه های خارجی تولید و به فروش رساند.

~ توسط گزارش گزارشگر یک ، مهدی شفیعی ، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ، با بیان اینکه نانوسيستم های الکتروليز آب دريا 400 ميليون دلار در صنعت حمل و نقل به فروش می رسانند ، گفت: از ديگر کاربردهای اين فناوری می توان به استفاده از آن در پتروشيمي اشاره کرد.

وی افزود: “سیستم طراحی شده آب دریا را تزریق می کند و هیپوکلریت سدیم (سفید کننده) با غلظت کلر رایگان مناسب برای ضدعفونی آب در حین فرآیند الکترولیز تولید و تزریق می کند تا شرایط حساس کیفیت آب برای میگو و آبزی پروری را برآورده کند.” این روش جدید اخیراً در کشورهای بزرگ آبزی پروری مانند شیلی و استرالیا استفاده شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت کلیه قطعات و تجهیزات مورد استفاده در این سیستم کاملاً ایرانی است و تلاش مشترک مهندسان و محققان جوان این شرکت به مراحل تولید ، بهره برداری و صادرات رسیده است. فناوریهای جدید و دانش جهانی در طراحی و ساخت این سیستم استفاده شد ، از جمله آنها آندهایی با پوشش نانوساختار اکسیدهای فلز (آندهای MMO).

به گفته وی ، سال گذشته او قرارداد فروش و نصب این دستگاه را با شرکت اماراتی برای استفاده در تصفیه آب و ضدعفونی مزارع پرورش میگو دریایی و آبزی پروری در امارات امضا کرد.

این عملکرد الکترولیزر این سیستم با مدلهای خارجی جایگزین شد و قیمت چنین دستگاههایی یک چهارم نمونه های خارجی است.

این سیستم ها در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند که در آنها ضدعفونی آب آشامیدنی شهری و روستایی ، صنایع غذایی ، آبزی پروری ، صنایع دریایی و پساب طبیعی ، استخرها ، دریاچه های طبیعی و مصنوعی ، صنایع شهری ، تجاری و کشاورزی امکان پذیر است.

به گفته ستاد نانو ، شرکت های دانش بنیان مانند پروژه جابجایی آب خلیج فارس ، پروژه های پتروشیمی موربارید و مبین ، ضدعفونی تراز آب کشتی ها و سرمایش ملی نفت و گاز تاکنون پروژه های ملی و بزرگ را انجام داده اند. صنعت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا