بین الملل

عمده مشکل دارو و مواد اولیه دارویی، نقدینگی و تأمین ارز است

رئیس سازمان غذا و دارو:

عمده مشکل دارو و مواد اولیه دارویی، نقدینگی و تأمین ارز است

رئیس سازمان غذا و دارو تأمین ارز و نقدینگی را مهمترین مشکل دارو و مواد اولیه دارویی دانست.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی درافتتاحیه ششمین نمایشگاه فارمکس با بیان اینکه خودکفایی در تولید مواد اولیه خواست مقام معظم رهبری است،گفت: شرایط خوبی در تولید و صادرات مواد اولیه دارویی داریم

وی افزود: وزیر بهداشت می‌گفت در بازدید‌های خارجی وقتی ذکر خیر محصولات سلامت ایران و در خواست داشتن آنها را می‌‌شونم  احساس افتخار می‌کنم.

محمدی یادآور شد: عمد مشکل ما ارز و نقدینگی است، با این حال ۱۴۳ پروانه ساخت مواد دارویی در سال ۱۴۰۱ و ۱۸۴ پروانه در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

او ادامه داد: به منظور تسهیل و سرعت بخشی به امور جاری مواد اولیه در سال گذشته بازدیدهای زمین محل احداث کارخانه، پیشرفت پروژه ، انبار و نمونه برداری بعد از آموزش  به دانشگاه‌ها واگذار شده و سرعت انجام بازدیدهای GMP افزایش یافته است.

محمدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ ارزش دلاری ترخیص شده حوزه مواد اولیه دارویی ۱.۰۹میلیارد دلار بود، گفت: در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱.۱۶ میلیارد دلار رسیده که از این میزان ۲۹۲ میلیون دلار آن به تولید کنندگان ماده اولیه و ملزومات بسته بندی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ ارزش ریالی مواد تامین شده ۲۹ همت بوده که ۱۰.۳ همت آن به تولید داخل و ۱۸.۷ به واردات اختصاص دارد.

دکمه بازگشت به بالا