اجتماع

عوامل اصلی خشکیدگی پایین‌دست رودخانه کشکان

گزارشگر یک/لرستان مدیرکلستان حفاظت محیط‌زیست گفت: عدم مدیریت در تخصیص آب شرکن از عواما ییست لرستان گفت: عدم مدیریت در تخصیص آب شرکن از عوامل ییکی.

علی سالاروند در وضعیت رودخانه دوآب و بازدید از ایستگاه پمپاژ فیض‌آباد شهرستان سلسله، تغییرات اقلیمی، نزولات جوی، خشکسالی و عدم مدیریت در تخصیص آب و برداشت‌های بی‌رویه و سودجویانه و همچنین عدم رعایت الگوی کشت در سرشاخه‌های رودخانه کشکان از عوامل اصلی خشکیدگی در پایین دست این رودخانه برشمرد.

وی مدیریت آب در شرایط خشکسالی و جمع‌آوری موتور تلفن‌های غیرمجاز و همسویی موتور تلفن‌های مجاز با شرایط خشک سالی فعلی و اصلاح الگوهای کشت در بالادست رودخانه حیات کشکان را برای حفظ جانداران و انتفاع ذی‌نفعان پایین دست مهم دانستند.

مدیرکلستان محیط‌زیست این امور را از طرف ارگان‌های متولی را دنبال می‌کند و بسیار حائز اهمیت است و می‌دانستم که در این زمینه را مصداق ترک فعل دستگاه‌های متولی دانست.

سالاروند، اقدام در قانون توزیع عادلانه آب را مهم‌ترین و بهترین راه حل برای غلبه بر شرایط فعلی دانستن و خواستار اقدام و تشریک مساعی همه دستگاه‌های اجرایی برای غلبه بر شرایط فعلی انجام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا