سلامت و دانش

عکس | ادعای جنجالی : ماشین اختصاصی ایران خودرو کپی چینی از آب در آمد!

همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ بود که شرکت خودروسازی ایران خودرو اعرود ام کرد کی۰۱ کی۰۱ شرکت خودروسازی ایران خودرو برخی از امور این پروژه و مراحل آن در سال ۱۴۰۰ انجام شد و هم‌اکنون بنا بر اعلام منابع موثق، برنامه ایران خودرو از این خودرو تا چند ماه دیگر رونمایی کند.

اصالت اولین شاسی بلند اختصاصی ایران خودرو چیست؟

وقتی خبر طراحی و تولید چنین خودرویی با کد پروژه تی اف 21، رسانه آبی‌پوشان جاده مخصوص این گونه‌ها را نشان می‌دهد که خودروی جدیدشان به نوعی فیس لیفتی برای خانواده پژو (پژو 206 و پژو 207) تبدیل می‌شود. بعد از آن ایران خودرو در مجامع مختلف و نشست‌های گوناگون این‌طور القا کرد که چناین.

اولین شاسی بلند اختصاصی ایران خودرو

به هر ایران خودرو تا روز رونمایی و عرضه این محصول منتظر بماند و به همین دلیل در مراسمی که در ماه جاری به اصحاب رمضان رسانه‌ها برگزار می‌شود، می‌توان از نمونه‌های اولیه این خودرو دیدن کرد. به شرط آن که تصویری از خودرو به بیرون درز نکند. در این مراسم نمایش TF21 به صورت دیجیتالی نمایش داده شد.

مدتی بعد از این مراسم برای خبرنگاران تخصصی، ایران خودرو به طلور غیر رسمز تصویر. رسانه های داخلی به این نمونه اولیه واکنش نشان دادند.

بررسی این نسخه اصلی برای طراحی ستون‌ها، سقف و برخی از المان‌های دیگر این خودرو با ستون‌ها و سقف‌های خانواده پژو تفاوت دارند و به طور کلی نمی‌توانم این خودرو فیس لیفتی را حتی برای پژو ۲۰۶ یا ۲۰۷ می‌توان گفت. اگر از ما می‌شنوید این پلتفرم و پروژه جدید ارتباطی با خانواده پژو نیست و کلا انحصاری و تازه است.شنیده‌ها حاکی از این پلتفرم تی اف 21 بر اساس خودروی MG3 طراحی شده است که موضوعی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. تعجب ما از این است که ایران خودرو تا امروز در سبد محصولات خود خودرویی از این برند ! به طور کلی از ایران خودرو انتظار می‌رفت که پروژه تی اف 21 را به عنوان فیس لیفتی برای خانواده پژو در نظر بگیرید، نه این محصول کاملا جدید و متفاوت ارائه شود.

اولین شاسی بلند اختصاصی ایران خودرو

با نگاهی به خودروی ام جی ۳ متوجه می‌شویم که بین پلتفرم ایران خودرو و این محصول ادامه طراحی می‌شود و در برخی از قسمت‌ها تشابهات به من می‌رسد. مخصوصا در کابین و طراحی داخلی. پژو ۲۰۶ موفق شد سال‌ها پیش از موسسه یورو آنکپ ۳ ستاره ایمنی کند، ولی همین خودرو از زمانی که ایرانیزه‌شده نمی‌تواند حتی ۲ ستاره از این موسسه دریافت کند!

خودروهای چینی معمولی به موسسه یورو آنکپ نمی‌روند و موسسه ایمنی چین به آنها ستاره می‌دهد، ولی MG3 از معدود خودرو است که موفق شده است از این موسسه اروپایی سه ستاره ایمنی کند. شاید این امتیاز نشان دهنده این باشد که ام جی ۳ از خانواده پژو ۱۰۶ و ۲۰۷ اندک.

اولین شاسی بلند اختصاصی ایران خودرو

ایران خودرو تا امروز در هیچ کدام از محصولات ایربگ پرده‌ای استفاده نمی‌شود و به همین دلیل نباید انتظار داشت در خودروی اقتصادی تی اف 21 از ایربگ‌های اینچنینی بهره ببرند و اگر از همان ایربگ‌های معمولی هم استفاده می‌کنند مشتریان باید رضایت‌مند باشند.

در قسمت مشخصات فنی به نظر می‌رسد آبی‌پوشان جاده مخصوص قصد دارند از پیشرانه هیبر شخص در قسمت مشخصات آبی‌پوشان جاده مخصوص قصد دارند. نمونه اولیه این محصول با گیربکس نیمه اتوماتیک ساخته شده است. بنابراین از جمله اشتراکات میان ام جی ۳ و TF۲۱ می‌توانم به گیربکس نیمه خودکار آن بپردازم. یکی از برنامه های ایران خودرو، تعبیه گیربکس ۶ سرعت نیمه اتوماتیک رتوی تی اف .

۴۱۴۱

دکمه بازگشت به بالا