اجتماع

غذاهایی که موجب افسرگی می‌شود را بشناسیم

گزارشگر یک/خراسان رضوی ارتباط بین رژیم غذایی و استرس قوی‌تر از آن چیزی است که خیلی تصور می‌کند. بنابراین بررسی کنید که چگونه رژیم غذایی ممکن است دلیل شما باشد.

ه ز از ث م م خصص خصص قق قق ای ه ای وال آیاد واد ص غذ ی ا ا ا ا اب ای ائ فزائ ف اف ا اخ ا اخ .

دیگانت دیو، مدیر سلامت روان در بیمارستان ال کامینو در مونتین ویو کالیفرنیا، اظهار کرد: رژیم غذایی ممکن است تاثیر قابل توجهی در هوا و سلامت داشته باشد.

وی می‌گوید: کاهش می‌یابد را افزایش می‌دهد یا کاهش می‌دهد و مشخص می‌شود که حالت‌های خلقی به غذاهای سرشار از قند، کاهش می‌یابد، اما می‌تواند باعث شود که مصرف این غذاها با مواد مغذی کمتری دریافت کند. از حد توصیه شده مواد مغذی نیاز مغز مانند ویتامین های B، روی، فولات و منیزیم شود. بدن شما به این مواد مغذی نیاز دارد تا در سطح بهینه باقی بماند و به ساخت مواد شیمیایی کمک کند زیرا مصرف این مواد باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و کمتر افسرده شوید.

دیو می‌گوید: خوردن احساسی می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود. همچنین این رفتار باعث می‌شود که احساس خجالت، انزجار و گناه را بیشتر کند که فرد را افسرده‌تر کند و نهایتاً بجدیک من دیک باشد.

در حالی که علت و معلولی بین غذا و خلق و خو نسبتا ساده به نظر می‌رسد اما یک ارتباط بین مغز و روده وجوددار.

متخصصان تغذیه می‌گویند: مطالعات نشان‌دهنده میکروبی‌های روده است، یعنی تعداد زیادی از نتایجی که در داخل زندگی قرار می‌گیرند و به طرق مختلف به سلامت کلی کمک می‌کنند، در افراد سالم به طور قابل توجهی با افراد افسرده متفاوت است.

غذاهایی که می‌خورید از روده‌ها را تغذیه می‌کند و سویه‌های مختلف این میکروب‌ها می‌توانند چیزهایی را که می‌خورند بخورند. میکروبیوتای روده انسان از پنج نوع باکتری (باکتروئیدها، فیرمیکوتها، اکتینوباکترها، فوزوباکتریوتا و شروتیدهاکتریا)

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده از موش و انسان، باکتروئیدها و فیرمیکوت‌ها تأثیرگذار هستند. علاوه بر این برای شما به منابع کافی از یک دسته کامل از مواد مغذی برای کمک به خود در تولید انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین که گاهی اوقات به آن ماده شیمیایی احساس خوب نیز می‌شود، نیاز دارید. انتقال‌دهنده‌های عصبی مواد شیمیایی است که پیام‌ها را بین نورون‌ها حمل می‌کند.

ایلین چاوز، محقق دیگر این بررسی، افزود: سروتونین یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی است که به خواب، اشتها، خلخق‌ و دلتنگی می‌دهد. این ماده غذایی در دستگاه تولید می‌شود که با میلیون‌ها سلول عصبی یا نورون پوشانده می‌شود.

نورون‌ها چقدر خوب کار و سروتونین تولید می‌کنند، تأثیر می‌گذارند که بر روی باکتری‌های خوب رشد می‌کنند و می‌توانند پروبیوتیکی مکمل پیدا کنند و هدفشان حمایت از سلامت روده باشد. ای ب اک ه ه ه ب ا ا غذ اه ام که دار ی ا ا ز اد غذی ات غذیان مات سات با، چ های و کام ی.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر نگران هستید، آنچه می‌خورید ممکن است علائم را بهبود بخشد یا بدتر کند.

میا سین، یک متخصص تغذیه، در این خصوص می‌گوید: رژیم غذایی غنی از غذاهایی با کیفیتی که مواد مغذی قابل توجهی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها را می‌کند، ممکن است به تغذیه از مغز و محافظت از آن در برابر رادیکال‌های آزاد کمک کند. یا استرساتیو کمک کند.

ه ه ک ی غذ غذ غذ غذ که ی ک ک ک ک ک ئ ع ی،،،،، ا ک ک ک آجی، غ، هی هی هی هی اهی و ات. این نوع رژیم غذایی به عنوان رژیم غذایی مدیترانه‌ای توصیف می‌شود. مطالعات نشان می دهد که خطرات آنها در این نوع رژیم غذایی، 5 تا 3 درصد کمتر است.

ژی غذایی حای غذاه ام و ا ا ا ا،، س ا ا ا ث ات گ اه خ خ ز ز ز غذ اک و خ خ ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا