فرهنگی

غیبت آزمون بزرگ الهی برای ما است! چاره این روزها چیست؟

گزارشگر یک / قم “یکی از بزرگترین آزمایشهای مقدس برای ما آزمون غیبت است. امروز جهان به امام زمان (عج) احتیاج دارد و ما مشمول این آزمون هستیم. دعا کنید صبر کنید.”

حجت الاسلام مسلم ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله سخنرانی های ماه مبارک رمضان در سرزمین مقدس بانوی ما سخنرانی کرد.

وی افزود: “بسیاری از ما می گوییم که در روز عاشورا شرکت کردیم و جان خود را برای جنبش آسورا دادیم ، اما آیا این واقعیت دارد؟ هرکسی که با پیام آور خدا و امام حسین (ع) صحبت کند در اینجا برای کمک است.” بین ادعا و واقعیت بسیار زیاد است.

استاد حوزه علمیه گفت: در سه جا امام صادق (ع) فرمود که سه مورد شناخته شده است: کسی که پیروز می شود باید با عصبانیت شناخته شود و شجاعان در زمینه شجاعت باید اخوت و برادری را در صورت لزوم بشناسند.

یکی از اعضای هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: خداوند با موسی نبی صحبت کرد. (علیه السلام) آیا می دانید چرا ما شما را به پیامبری طرد شده تبدیل کردیم؟ خداوند روزی گفت تو چوپان بودی و یکی از گوسفندان فرار کرد و تو به دنبال او رفتی و سرانجام حیوان را گرفتی و عصبانی نشدی.

رفیعی گفت: خداوند در قرآن فرموده است که افراد کافی نیستند که می گویند ما ایمان داریم اما سه دلیل وجود دارد که اگر خدا آن را امتحان کند ، باید آزمایش شویم.

وی با اشاره به فصل 3 Al-Anka Booth گفت: “شما نباید بگویید که خدا نباید مرا آزمایش کند ، ما همه را قبل از شما آزمایش کردیم. در دنیای آزمایشات همه چیز اتفاق می افتد و نگاه ما به زندگی یک آزمایش است.”

هر لحظه از زندگی ما امتحانی الهی است

اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها ادامه دادند: وجود یا عدم وجود جوانی ، زندگی ، فرزندان ، ثروت ، بیماری ، سلامتی ، فقر همه امتحان است و نگاه ما به هر لحظه از زندگی باید امتحان باشد و معتقدیم آزمون برای یک فرد خاص ، اما ما هر لحظه از زندگی یک آزمایش است و این لحظه می تواند منجر به ظهور یا سقوط شود.

هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: امیرالم Moمنین (ع) فرمود که امتحان الهی به چهار شکل است و دارای سطح است.

تعیین مرز بین ادعا و واقعیت امتحانی الهی است

رفیعی گفت: امیرالم theمنین (علیه السلام) فرمودند که خداوند باید مرا در 14 مکان امتحان کند ، آن شخصی که هفت بار در روزهای رسول خدا امتحانات مهندسی داد.

وی گفت: “آزمون این است كه بدانیم ادعاها كافی نیستند. قرآن می گوید كه بعضی از افراد در هوا چیزی گفته و گفته اند اما اعتقادات آنها به هیچ وجه محكم نیست.

یکی از اعضای هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: کل جهان امتحان است و هدف از این آزمون بر اساس قطعه الهی بر سه چیز استوار است. هدف دوم دور انداختن آنچه در ماست ، و هدف سوم این است که تصمیم بگیریم چه کسی بهتر عمل می کند و چه کسی بهتر است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان كرد: یکی از آزمونهای بزرگ الهی برای ما آزمون غیبت است. جهان امروز به امام (علیه السلام) زمان نیاز دارد و ما موضوع این آزمون هستیم و برای تعیین زمان عجله نداریم ، اما دعا می کنیم منتظر شرایط بمانیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا