فرهنگی

غیرتی که با کرونا مقابله می کند

گزارشگر یک از کردستان در دورانی که کورونا خیلی سخت است و نفس همه را خفه می کند ، این هنرمندان به هنر کمک می کنند تا نحوه برخورد با این ویروس مخرب را به روشی غیر کلامی نشان دهد.

یک کاریکاتوریست کرد در یک پروژه با موضوع Corona تصویری از کردها که با ویروس Kurona می جنگند ، ارائه کرد.

پروژه های با مضمون تاج در ذهن مردم نهادینه می شود که تنها راه مقابله با تاج ، رعایت بهداشت است و افراد برای مقابله با تاج باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

در این پروژه ، بهزاد تارا کردها را در برابر ویروس کرونا مستقر کرد. ویروس تاج با ماسک ، دستکش و اصول بهداشتی در معرض تاج قرار گرفته است. باقی مانده است

وی در این طرح با دقت رنگ ها را انتخاب کرد و از رنگ قرمز در این طرح استفاده کرد تا نشان دهد وضعیت و موقعیت اقلیم کردستان در وضعیت قرمز رو به وخامت گذاشته است.

بهزاد تارا در سنندج متولد شد و در سال 1959 زیر نظر هادی ضیاء الدین شروع به نقاشی کرد. در سال 1992 عضو انجمن نقاشان ایران شد.

تارا در مسابقات کشوری در زمینه طراحی و نقاشی چندین مدرک دیپلم و جایزه افتخار کسب کرده است و دو بار در فینالی که هر دو سال یک بار توسط نقاشان معاصر ایران برگزار می شود ، شرکت کرده است. کار وی شامل تصویرگری از دربار شاعران کرد است ، از جمله کتابهایی از نالی ، مهدی ، بیسارانی ، ولی دیوانه ، شامی کرماشانی ، ماموستا مولوی کرد و زنان مشهور کرد.

کتاب “چند چهره” یکی از کتابهای او است که توسط انتشارات دانشگاه کردستان منتشر شده است. وی از نزدیک با رسانه ها همکاری کرد و در دهه 1980 در رسانه های محلی منتشر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا