اقتصادی

فروش لوله‌های نفت به عنوان قراضه در ونزوئلا

دولت ونزوئلا قصد دارد با استفاده از زیرساخت های انرژی خود برای تهیه قراضه نفت به جای پول به پیمانکاران ، از ظرفیت تولید روغن موناگاز برای بنزین و گازوئیل استفاده کند.

به گزارش گزارشگر یک ، بر خلاف نفت در منطقه اورینوکو ، روغن تولید شده در موناگاس سبک و تصفیه شده برای تولید سوخت در پالایشگاه های فاضلاب در ونزوئلا است. موناگاس همچنین تنها منطقه ای است که تولید به کمک شریک نیاز ندارد.

بلومبرگ گفت: “با توجه به اقدامات بیشتر ایالات متحده در زمینه محدود كردن واردات سوخت به ونزوئلا ، شركت دولتی نفت PDVSA پیشنهاد كرده است كه قراضه فلز و قطعات تاسیسات نفتی استفاده نشده را برای تعمیرات اساسی تأسیسات گاز مونا به پیمانكاران ارائه دهد.” نقل شده

این اقدام در پی تلاش ناموفق برای جمع آوری 800 میلیون دلار تأمین مالی تأمین كنندگان است كه می توانند هزینه های نفت و سوخت را پرداخت كنند. PDVSA همچنان نفت و سوخت خود را برای پرداخت فراهم می کند ، اما تحریم ها چنین مبادلاتی را پیچیده کرده و تصمیمی اتخاذ نشده است.

با بدتر شدن چشم انداز کمبود سوخت و تشدید تحریم های ایالات متحده و نارضایتی داخلی ، PDVSA سالهاست که در تلاش است تا شبکه های پالایشگاهی را که به دلیل سو mis مدیریت و غارت باند جنایتکار فلج شده اند ، دوباره احیا کند. افزایش تولید و تصفیه گازوئیل از موناگاس بهترین گزینه برای تأمین برخی از نیازهای داخلی سوخت است.

به گفته منابع ، این شرکت تخریب قطعات تاسیسات را برای فروش قراضه آغاز کرد.

اگر تحریم های اضافی ایالات متحده مانع تصفیه بنزین و گازوئیل در بین ونزوئلا و تعداد کمی از مشتریان در اروپا و آسیا شود ، تولید از موناگاس برای دولت ونزوئلا اهمیت بیشتری خواهد داشت. ونزوئلا اکنون برای جلوگیری از تحریم واردات بنزین به چندین شرکت متکی است.

دولت ترامپ به تدریج تحریم ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تشدید کرد. اگر موفق به بازسازی یا تثبیت میادین نفتی و پالایشگاه ها شود ، مادورو تأثیر بیشتری در حفظ قدرت خواهد داشت.

تولید گاز مونا از 1 میلیون بشکه در روز در سال 2008 به 114000 بشکه در روز در پایان ماه آگوست کاهش یافت که تقریباً یک سوم تولید کشور است. در حالی که شرکای چینی و روسی به استخراج نفت در منطقه اورینوکو کمک می کنند ، استخراج روغن در موناگاس آسان است و PDVSA هرگز برای کمک به یک شرکت خارجی مراجعه نکرده است.

به گفته بلومبرگ ، تحریم ها ونزوئلا را مجبور به ارائه تخفیف های بالا در فروش یا پالایش نفت کرده است. طبق گفته دئوس دادو کابیو ، نایب رئیس حزب حاکم ، ونزوئلا از پایان سال 2019 پول نقدی برای نفت دریافت نکرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا