اجتماع

فضای مجازی بعد از کرونا،تاثیرات منفی روی سلامت روان خواهد داشت

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و گفت: “فضای مجازی پس از تاج بدون شک تأثیر مخرب و منفی بر سلامت روان خواهد داشت.” ما هیچ چشم اندازی از فضای مجازی و مدیریت این فضا در زمینه آسیب های اجتماعی نداریم. قطعاً یکی از محورهای جدی برنامه هفتم باید موضوع فضای مجازی باشد.

به گزارش گزارشگر یک سید حسن موسوی چلک در نشست استراتژی ایران با موضوع سیاستگذاری در برنامه هفتم توسعه گفت: ما در زمینه سیاستگذاری در زمینه آسیبهای اجتماعی با چندین چالش جدی روبرو هستیم.

وی افزود: “عدم هماهنگی بین بخش بخش سیاست گذاری و جزایر فعال در جزایر منطقه یکی از چالش های سیاست در زمینه آسیب های اجتماعی است.” تا به امروز ، هیچ سیاست خاصی در زمینه امور اجتماعی وجود ندارد ، مگر در زمینه مواد مخدر ، که ما برای آن سیاست کلی داریم.

وی افزود ، “از طرف دیگر ، بی مسئولیتی سازمان هایی که طبق قوانین و اسناد مربوطه مسئول هستند ، چالش سیاست دیگری در زمینه آسیب های اجتماعی است.” هیچ وزیری را نمی توان به دلیل آسیب های اجتماعی استیضاح کرد.

موسوی چلک عدم اجرای سیاست ها و قوانین موجود را از دیگر چالش ها در این زمینه برشمرد و افزود: “واقعیت این است که در بسیاری از موارد ما به سیاست های خود نگاه منطقه ای داریم تا یک نگاه ملی.” با این حال ، این یک مسئله ملی است و اختیارات و اختیارات ما در تصمیم گیری باید برای همه باشد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت که در بسیاری از سیاست های نوشته شده گزارش نظارتی وجود ندارد. برخی از سیاست ها و قوانین نوشته شده قابل اندازه گیری نیستند. چگونه می توانید قانونی را اندازه گیری کنید که قابل اندازه گیری نباشد؟ در بیشتر موارد ، هیچ قانونی برای تقسیم کار و تعیین اهداف نوشته نشده است.

وی با بیان اینکه “اندازه گیری و کمی کردن برنامه لایحه برای شفافیت قانون مورد توجه است” ، افزود: اگر این قانون کلی و مبهم باشد ، قطعاً خلاف شفافیت و پاسخگویی است.

موسوی چلک همچنین به کمبود گفتمان اجتماعی در زمینه سیاست های اجتماعی اشاره کرد و از اعتبار سازمان گفت: براساس گزارشی از مرکز تحقیقات کنگره ، سال گذشته کمتر از 50٪ اعتبار به امور رفاهی در زمینه آسیب های اجتماعی اختصاص یافته بود. در سال 1996 ، بودجه حوادث اجتماعی اندکی افزایش یافت ، اما بودجه تأثیری در چاه های عمیق منطقه زخمی ها نداشت.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: “در زمینه آسیب های اجتماعی ، قوانینی که در برنامه هفتم ثبت شده اند باید قابل اندازه گیری و شفافیت باشند و باید بین کار و اهداف به طور واضح تفاوت قائل شوند و همچنین تعمیم دهند.” اجتناب کردن. در عین حال ، رویه قانونگذاری و قانونگذاری قانونگذاری باید یک رویکرد سلامت محور و سلامت محور باشد. گفته شد ، شما باید بیش از جمع آوری معتادان ، در امر پیشگیری سرمایه گذاری کنید. ارتقا health سلامت روانی و اجتماعی نیز باید در قلب ما کار کند.

وی همچنین به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و گفت: “فضای مجازی پس از تاج بدون شک تأثیر مخرب و منفی بر سلامت روان خواهد داشت.” ما هیچ چشم اندازی از فضای مجازی و مدیریت این فضا در زمینه آسیب های اجتماعی نداریم. شورای عالی فضای مجازی در خواب عمیقی به سر می برد. قطعاً یکی از محورهای جدی برنامه هفتم باید موضوع فضای مجازی باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا