اقتصادی

فعلا به کد بورسی نیاز نیست!

سرانجام ، به عنوان ETF دولت دوم ، “پالایشگاه اول” به بازارهای سرمایه باز شده است و متقاضیان می توانند با خرید این صندوق سهامدار چهار پالایشگاه شوند. اما نکته ای که در مورد این صندوق وجود دارد این است که با در دست داشتن این صندوق ، در حال حاضر برای خرید آن نیازی به کد بورس ندارم و هرکسی می تواند کد کشور را برای خرید اولین پالایشگاه من به من بدهد.

به گزارش گزارشگر یک ، اولین تملک صندوق پالایش نفت ، باقیمانده سهام دولت چهار پالایشگاه تهران ، تبریز ، اصفهان و بندرعباس از چهارشنبه 5 شهریور آغاز می شود و تا 10 شهریور ادامه دارد. سقف سرمایه گذاری برای هر شخص حقیقی (هر کد کشور ایرانی) از مجموع دو صندوق قابل معامله اولیه و ثانویه 50 میلیون ریال (5 میلیون تافت) تعیین شده است.

هر کسی با کد کشور می تواند پذیرفته شود و محدودیت سنی ندارد. در حقیقت ، هیچ کد بورس کالا برای پذیرش لازم نیست و هر کسی می تواند فقط با یک کد کشور برای پذیرش اقدام کند.

نکته این است که کد کشور جایگزین کد بورس نیست ، بلکه اساسی است. این بدان معنی است که هر کسی بدون کد بورس کالا می تواند در ETF شرکت کند ، اما این به معنای جایگزینی نیست. متقاضیان همچنین می توانند پس از خرید واحد صندوق ETF در شعبه بانکی که توسط دولت بدون کد بورس تعیین شده است ، برای کد بورس اوراق بهادار اقدام کنند. سرانجام ، برای انتقال سهام ETF ، فردی باید کد بورس داشته باشد و باید عضو بورس سهام باشد.

پس از خرید و مجوزهای صندوق از م institutionsسسات بورس و اوراق بهادار ، سهام فعال صندوق با تخفیف 20 درصدی از قیمت نهایی سهام در روز معاملات قبل از تملک آژانس خصوصی سازی به صندوق منتقل می شود.

حداکثر تعداد واحدهای سرمایه گذاری که یک شخص حقیقی ایرانی دارای کد کشور پس از کسر میزان سرمایه گذاری از همان شخص در صندوق می تواند خریداری کند ، 500 واحد سرمایه گذاری است. کسب این کار همزمان از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی ایالت برای اشخاص حقیقی با کد کشور امکان پذیر است.

چگونه می توان با کد سهام و بدون کد سهام مشترک شد؟

در حقیقت ، خرید واحدهای این صندوق برای هرکسی که دارای کد معاملاتی (کد سهام) باشد ، فقط از طریق کارگزاران بورس سهام و سیستم های تجارت آنلاین انجام می شود. افراد فاقد کد معاملاتی (کد بورس اوراق بهادار) می توانند از طریق درگاه های منتخب خارج از سایت و مستقیم بانکهای منتخب اقدام به خرید واحد کنند. هر فرد فقط می تواند یکی از این دو روش را انتخاب کند.

متقاضیانی که در بانک دلخواه خود حساب کاربری دارند می توانند با مراجعه به درگاه غایب و حضوری برای در دست داشتن این واحد سرمایه گذاری نسبت به اطلاع رسانی از طرف بانک مربوطه و درج حداقل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند. اگر متقاضی به پورتال غایب بانک منتخب مراجعه کند که دارای حساب کاربری در بانک نباشد ، بانک موظف است اطلاعات خود را بپذیرد و دریافت کند.

بانک های انتخاب شده بر این اساس شامل ملی ، سپه ، مسکن ، کشاورزی ، ملت ، صادرات ، تجارت ، توسعه تعاون ، رفاه کارگران ، قرض الحسنه آنلاین ایران ، پست بانک ایران ، اقتصاد نوین ، پارسیان ، پاسارگاد و کارآفرین هستند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا