اجتماع

فقدان آغوش مادر برای نوزاد خطرناکتر از کروناست

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند نوزادانی که توسط مادرشان بغل نمی شوند 65 برابر بیشتر در اثر ویروس کرون می میرند و این سازمان نسبت به مقررات سختگیرانه در مورد نوزادان و کودکان نوپا هشدار می دهد.

به گزارش گزارشگر یک ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) از کادر پزشکی خواسته است اجازه تماس فیزیکی بین مادر و نوزاد را بدهند.

در حالی که تماس بدنی برای نوزادان بسیار مهم است ، والدین از ترس بیماری عروق کرونا قلب ، نوزادان خود را در آغوش گرفته و نوازش می کنند ، در بسیاری از کشورها مانند گذشته نیست.

سازمان بهداشت جهانی تأکید می کند که تأثیرات مثبت آغوش مادر و نوازش در رشد کودک از نظر پزشکی بسیار بیشتر از خطر بیماری کرون است.

متخصصان بهداشت جهانی می گویند بیماری Covid-19 تأثیر جدی در مراقبت از نوزادان بیمار یا نارس داشته است و بسیاری از افراد به طور ناعادلانه از مادران خود جدا شده اند و در معرض خطر مرگ یا بیماری جسمی طولانی مدت قرار دارند.

دو مطالعه جدید به نقل از سازمان بهداشت جهانی (WHO) نشان داد که هزاران کارمندی که در بخش های نوزادان کار می کنند ، به مادرانی که ویروس کرونا دارند یا مشکوک به ویروس کرونا هستند ، اجازه نمی دهند با نوزادان خود پوست به پوست داشته باشند. کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند که اجازه شیردهی را نمی دهند.

نتایج تحقیقات: اگر مادر و نوزاد در کنار هم باشند و در تماس فیزیکی باشند ، بیش از 125000 جان انسان را می توان نجات داد.

به گفته کارشناسان WHO ، نوزادان تازه متولد شده در سراسر جهان حق برقراری ارتباط با والدین خود را دارند و به دلیل همه گیری Covid-19 نباید این حق را نادیده گرفت.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می گویند این اقدام دهه ها پیشرفت در کاهش مرگ و میر کودکان را به خطر می اندازد.

در بیانیه ای ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در بیانیه ای اظهار داشت: “مادر باید پس از تولد با کودک خود در یک اتاق باشد ، کودک را در آغوش بکشد ، به او شیر دهد و با ویروس کرونا تماس پوست به پوست داشته باشد. قضیه نیز همین است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا