فرهنگی

فیلمی قدیمی از اجرای قطعه‌ ریتمیک با صدای منوچهر نوذری و آذری

در سال 67 منوچهر نوذری، منوچهر آذری و مهدی کاشانیان در قالب برنامه «صبح جمعه با شما» آهنگی موزون با موضوع «صرفه جویی در مصرف آب» را حفظ کردند. این شعر موزون را محمد حاجی حسنی شاعر و طنزپرداز وقت رادیو سروده است.

سعید طبکل، تهیه کننده برنامه قدیمی «صبح جمعه با شما» در گفت و گو با گزارشگر یک، از ساخت این قطعه درباره بحران آب در سال 67 خبر داد. معضلی که مدتهاست به آن توجه شده است.

او به یاد می آورد: در همین سال مرحوم استاد محمد حاجی حسینی در قالب برنامه «صبح جمعه» شعری موزون برای صدای عزیزان سروده است. این قطعه با ضرب فقط توسط ایزد کاویانی از استودیو رادیو هشت پخش شد.

توکل همچنین از استاد محمد حاجی حسنی شاعر طنزپرداز رادیویی یاد می کند. وی در سال 1377 بر اثر کهولت سن درگذشت و در ادامه می گوید: وی 60 سال است که در این زمینه فعالیت می کند. آهنگ ریتمیک او مربوط به برنامه «صبح جمعه با شما» است. به هر حال ، اگر برنامه ای وجود داشت ، تیم سخت کار می کرد. در سال 67 از آقای نوذری به برنامه دعوت کردیم و برنامه محل حضور هنرمندان دیگر شد و شکل و شمایلی به یاد ماندنی به برنامه داد. آقای آذری قبل از انقلاب نیز در رادیو حضور داشت و در برنامه شرکت کرد.

به گزارش گزارشگر یک، ویدئوی زیر فیلمی از منوچهر نوذری، منوچهر آذری و مهدی کاشانیان است که در برنامه صبح جمعه با شما ترانه ای موزون با موضوع صرفه جویی در مصرف آب اجرا کردند.

نماهنگ کامل این اثر جمعه 30 مهرماه ساعت 20 از برنامه فرنیان صدا از شبکه پانزشیما پخش می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا