بین الملل

قانون‌گذاران آمریکایی: مسائل عمده بین ایران و آمریکا باید حل شوند

به گزارش پایگاه خبری جویش اینسایدر، کریس مورفی سناتور آمریکایی در پی یک جلسه توجیهی محرمانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که روز سه شنبه برگزار شد، مدعی شد، هنوز مسائل اصلی وجود دارند که باید پیش از رسیدن به یک توافق در مذاکرات وین، میان آمریکا. و ایران حل شوند.

او در جمع خبرنگاران گفت: توافق هنوز انجام نشده است. تصمیمات مهمی وجود دارد که هم در واشنگتن و هم در تهران باید بشود.

معمولافی توضیحی درباره این که این مسائل کدامند، ارائه نکرد و نگفت دولت آمریکا چقدر به یک توافق نزدیک است، ارزیابی آن با پیامی که پیشتر، روز سهشنبه توسط ند پرایس، مسئولیت وزارت امور خارجه آمریکا فرستاده بود، فرق داشت. پرس در یک کنفرانس خبری وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگران به خبرنگاران گفته بود، بر مدیریت ایران است به جهت بازگشت به توافق هستهای، مطمئنی را انجام دهد.

او که یکی از صریح‌ترین حامیان توافق‌های موجود در کپیتال هیل است، گفت: «ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم غیر از دیپلماسی برای طولانی‌تر کردن زمان گریز.[هسته‌ای] آن ها[یران] وجود دارد. این چیزی که پیوسته است در این جلسات توجیهی ما می‌شود.

اد مارکی، سناتور آمریکایی نیز از جلسه کمیته روابط خارجی، گفت، دولت آمریکا «همچنان سخت در تلاش است که تصمیم بگیرد و به توافق نهایی دست پیدا کند»، اما توضیح بیشتری در این باره داده است.

علاوه بر این، رند پاول، تنها سناتور جمهوری‌خواه آمریکا که نام‌های را در مخالفت با توافق امضا نکرد، به پولیتیکو گفت: «خروج از توافق قبلی اشتباه بود، چون آن طور که گفته می‌شود، ما نسبت به زمانی که توافق را داشته باشیم. در وضعیت سختی قرار داریم».

به گفته او، دیپلماسی تنها راه قابل اجرا برای جلوگیری از دست‌یات‌های ایران به یک سلا

311311

دکمه بازگشت به بالا