بین المللگزارشگر کسب و کار

قبل از مسافرت چه کارهایی باید انجام داد؟

همیشه چند روز قبل از سفر دچار آشفتگی می‌شویم. نمی‌دانیم چه کارهایی باید انجام دهیم و چه وسایلی را باید جمع کنیم و ممکن است ندانیم کدام کارها اولویت بیشتری دارند. فراموشی کارهایی که قبل از سفر باید انجام می‌دادید احتمال بروز مشکلات و وضعیت آشفته‌ بالا می‌برد. به همین دلیل، می‌خواهیم نوشتن چک لیست قبل از سفر را به شما توصیه کنیم و برای اینکه بهتر بدانید که قبل از سفر باید چه کارهایی انجام دهید، نمونه چک لیست کارهایی که قبل سفر باید انجام دهید را آورده‌ایم. پس باهمراه باشید.

What should be done before traveling

چک لیست قبل از سفر در خانه

حتما دیده‌اید که از سفر برگشته‌اید و منظره‌های نامطبوعی در مقابل چشمانتان نقش بسته است. اگر بعضی از کارهای واجب را قبل از سفر در خانه انجام ندهید، این اتفاق خواهد افتاد. پس اساسی‌ترین کارهایی که باید قبل سفر در خانه انجام بدهید را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • فهرستی از وسایل مورد نیاز خود برای سفر را تهیه کنید تا از فراموش کردن و جا گذاشتن وسایل حتی‌الامکان جلوگیری کنید. این فهرست می‌تواند در گوشی همراه شما باشد تا هر لحظه وسیله‌ای به یاد آوردید به آن اضافه کنید.
  • گیاهان آپارتمانی یا باغچه خود را آبیاری کنید. اگر صاحب خانه یا همسایه‌ای دارید که قرار است در طول سفر به گل و گیاه شما سر بزند، نکات اساسی را برایشان بنویسید.
  • قفل بودن تمامی درهای خانه را چک کنید. با انجام دادن این کار خیالتان در طول سفر راحت خواهد بود. همچنین اگر ممکن است برای خانه‌تان سیستم امنیتی مانند دزدگیر نصب کنید.
  • یخچال را خالی کنید. غذاهای باقی مانده و فاسد شدنی را بخورید یا دور بریزید. اگر به یک سفر طولانی می روید، ممکن است بخواهید یخچال را تمیز کرده و از برق بکشید تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. اگر پیاز، سیب زمینی، سیر یا  چنین سبزیجاتی دارید حتما آنها را مصرف کنید.
  • مراقب حیوانات خانگی خود باشید. اگر به سفر می‌روید و حیوانات خانگی شما در خانه می‌مانند، مطمئن شوید که غذا، آب و قفس تمیز دارند. وسایل خطرناک را از داخل خانه بردارید و پنهان کنید که حیوان خانگی دچار آسیب نشود.
  • لباس‌ها را بشویید، خشک کنید و تا کنید. اینگونه موقع برگشت با انبوه لباس‌های کثیف رو به رو نخواهید شد.
  • آبگرمکن خود را خاموش کنید یا آن را روی حداقل دما تنظیم کنید.
  • مطمئن شوید که وسایل برقی مانند توستر و قهوه ساز به برق وصل نیستند.
  • یادتان نرود پرده‌های خانه را بکشید.
  • حتما زباله‌ها را قبل از سفر دور بیاندازید.
  • توصیه می‌شود که قبل از سفر خانه را سمپاشی کنید. حشرات موذی در نبود شما در خانه ممکن است بیشتر شوند و وقتی به خانه می‌آیید با صحنه‌ای ناخوشایند رو به رو خواهید شد.
  • قبل از سفر برای و اقدام کنید. حتی اگر می‌خواهید یک شب در هتلی بمانید، قبل از ورود به مقصد آن را رزرو کنید که دچار سرگشتگی نشوید. بهتر است با هتل خود تماس بگیرید و با ایمیلی از وضعیت رزرو اتاق خود مطمئن شوید.

چک لیست قبل از سفر | وسایل و مدارک ضروری سفر

هرکسی باتوجه به سلیقه و علاقه‌های وسایلی را برای سفرش جمع می‌کند. اما بعضی از وسایل ضروری هستند که برای سفر جمع آوری شوند. چرا که نبود آنها افراد را دچار دردسر و مشکل می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در چک لیست وسایل ضروری‌تان برای سفر این موارد را حتما در نظر داشته باشید.

  • داروهایتان را فراموش نکنید؛ اگر دکتر برایتان داروی خاصی را تجویز کرده، حتما جزو وسایل ضروری برای سفر، داخل چمدان بگذارید.
  • شرایط سفر به مقصد مورد نظر خود را بررسی کنید؛ باتوجه به بروز بیماری کووید – ۱۹ برخی از کشورها شرایط ورود متفاوتی دارند. همچنین گواهی واکسیناسیون برای سفرهای داخلی هم اجباری است.
  • مدارک مهمی مانند گواهی واکسیناسیون، ویزا، پاسپورت، کارت ملی و دفترچه بیمه خود را همراه داشته باشید. حتما کپی از تمام مدارک داشته باشید و تنها به تلفن یا لپ تاپ خود اتکا نکنید.
  • بیمه مسافرتی بخرید؛ اگر اطلاعاتی در مورد شرایط خرید بیمه مسافرتی ندارید حتما به مطلب ما در مورد ، مراجعه کنید. هیچوقت برای خرید بیمه مسافرتی دیر نیست. اگر به سفر رفته‌اید هم می‌توانید بیمه بخرید.
  • میزان بار مجاز برای سفر را بررسی کنید؛ میزان بار مجاز برای هر ایرلاینی متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که در کانتر چک‌این، به‌خصوص اگر با خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه سفر می‌کنید، چه مقدار بار می‌توانید با خود حمل کنید.
  • از آب و هوای مقصد مطلع شوید؛ با اطلاع از وضعیت آب و هوایی مقصد می‌توانید لباس مناسب برای سفر جمع آوری و از بردن لباس‌های غیرضروری جلوگیری کنید.
  • کیف کمک‌های اولیه با خود ببرید؛ برای اینکه حادثه و اتفاق‌های غیرمنتظره هر لحظه در کمین هستند، جعبه کمک‌های اولیه را همراه خود ببرید، این جعبه شامل: چسب زخم، ایبوپروفن، گوش گیر، چشم بند، قرص خواب آور، داروهای تجویزی و ضدعفونی کننده دست می‌شود.
  • از نظم دهنده‌‌ها استفاده کنید؛ برای اینکه تعداد بیشتری وسیله در چمدان خود جا دهید، نظم‌دهنده‌های ساک و چمدان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. زیرا علاوه بر مرتب نگه داشتن وسایل، بسته‌بندی مجدد آنها را آسان‌تر می‌کند.
  • شارژر وسایل الکترونیکی و پاور بانک همراه داشته باشید. بهتر است قبل از سفر تمامی وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنید. اما عمر باتری‌ها غالبا کم است و ممکن در مکانی باشید که نیاز به پریز برق برای شارژ کردن وسایل خود داشته باشید. به همین دلیل همراه داشتن پاور بانک از خاموش شدن وسایل الکترونیکی به صورت غیرمنتظره جلوگیری خواهد کرد.
  • تنقلات را فراموش نکنید؛ برای مسیر سفر خود مقداری غذا و تنقلات همراه ببرید. در صورت طولانی بودن مسیر و پیدا نکردن غذایی سالم و ارزان، گرسنه نخواهید ماند.
  • لوازم آرایشی و بهداشتی را فراموش نکنید و وسایلی مانند شامپو، صابون و … را به همراه ببرید.

اگر می‌خواهید لیست دقیق‌تر و کامل‌تری از وسایل مورد نیاز برای سفر داشته باشید، خواندن این بلاگ پست را توصیه می‌کنیم.

سایر نکات مهم قبل از سفر

سفر کردن لذت بخش‌تر می‌شود اگر خیالتان راحت باشد که کارهایی که باید می‌کرده‌اید را انجام داده‌اید. اگر می‌خواهید هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشید به این نکات قبل از سفر حتما توجه کنید:

  • بررسی ماشین توسط مکانیک
  • تهیه تمامی تجهیزات زمستانی برای سفرهای زمستانی
  • چک کردن سالم بودن تجهیزات کمپینگ

چک لیست کارهای قبل سفر شما چیست؟

در این مطلب به مواردی اشاره کردیم که قبل از سفر انجام دادن آن‌ها باعث ایجاد آرامش و راحتی در طول سفر خواهد شد. شما برای سفرهایتان چه کارهایی انجام می‌دهید؟خوشحال می‌شویم در قسمت نظاگر همیشه به فکر اتفاق بعدی باشید و انتظار آن را بکشید اصلا سفر خوبی نخواهید داشت. زیرا سفر به شما یاد می‌دهد که باید در لحظه زندگی کنید و از زمان حال حاضرتان بیشترین لذت را ببرید.

هیچ کس جاودانه نیست و برای زندگی بهتر چه چیزی بهتر از این که یاد بگیریم از زمان فعلی بیشترین بهره را ببریم و چشم به آینده و اتفاقات بعدی ندوزیم؟ قطعا برای رسیدن به همچین هدفی، عواملی وجود دارند که می بایست تک تک آن ها را زیر نظر بگیریم و به همین دلیل در راهنمای سفر به مواردی اشاره خواهیم کرد که به واسطه آن ها می توان سفری راحت، کم هزینه تر و به دور از استرس را تجربه کرد.

چه کارهایی برای سفر خوب و کم هزینه باید انجام دهیم؟

در ادامه به تا سفر خوب و کم هزینه را بتوان تجربه کرد اشاره شده است.

زودتر به فکر تور باشید

اگر می خواهید سفر راحت و پر از خاطره را در کنار دوستان و افرادی که دوستشان دارید داشته باشید می توانید از گزینه خرید تور از بهترین آژانس مسافرتی استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که هرچه این اتفاق زودتر رخ دهد بهتر است زیرا با گذشت زمان تورهای مسافرتی رزرو می شوند و ممکن است فرصت را از دست بدهید.

بیمه همراه خود داشته باشید

همراه داشتن دفترچه بیمه نه تنها لازم بلکه بسیار ضروری است؛ چه سالمند باشید چه میانسال و چه پدر و مادر فرزندی، باید دفترچه بیمه تان را همراه داشته باشید تا اگر اتفاقی افتاد مجبور به پرداخت هزینه درمان مضاعف نشوید.

رستوران ها را زیر نظر داشته باشید

لذت بخش ترین قسمت در هر سفر میل غذاها و خوراک شهر مقصد می باشد، زیرا هر غذایی در هر شهری بو و طعم خاص خود را دارد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا به سراغ بهترین رستوران ها بروید اما در نظر داشته باشید که اگر نمی توانید خرج زیادی در سفر کنید بهتر است در مناطق توریستی از غذا خوردن اجتناب کنید زیرا یکی از اصلی ترین عوامل افزایش هزینه های سفر، غذا خوردن در رستوران ها است. می توانید غذاهای تازه و خوشمزه، را با هزینه ای بسیار کمتر از فروشگاه های مواد غذایی، نانوایی و بقالی خریداری کنید. اگر برنامه پیک نیک بگذارید، کمتر حس قناعت کردن به شما می دهد و می تواند به یک تجربه بیادماندنی تبدیل شود.

بدون ماشین بروید

اگر می توانید، بدون ماشین به سفر بروید. مسلم است که روی صحبت مان با خانواده های کم جمعیت است. وگرنه سفر بدون خودروی شخصی برای خانواده های پرجمعیت گران در می آید. مگر آن که تعدادتان آنقدر زیاد باشد که بتوانید یک ون یا اتوبوس اجاره کنید و همگی با آن راهی مقصد شوید. همراه بردن خودرو برای خانواده های کم جمعیت به معنی سوخت بیشتر و هزینه حمل و نقل و البته دردسرهای بیشتر است در صورتی که با اتوبوس یا قطار می توانید خیلی راحت تر سفر کنید و هزینه کمتری بپردازید و خستگی رانندگی در جاده های شلوغ را تجربه نکنید.

اطلاعات خودتان را شهر مقصد بیشتر کنید

قبل از سفر بهتر است که اطلاعاتی از مردم، فرهنگ و جاذبه های شهر مقصد داشته باشید زیرا احترام گذاشتن به عقاید، آداب و رسوم مردم بومی شهر از کارهای بسیار مهم در مسافرت می باشد. همچنین دانش خود را از هتل ها و سایر مراکز اقامتی بالا ببرید زیرا بسیاری از مسافران برایشان تنها اقامت آسوده اهمیت دارد و تعدادی نیز باتوجه به بودجه خود تصمیم می گیرند که در کدام هتل یا مسافرخانه ای به استراحت بپردازند.

از طبیعت لذت ببرید

اگر بودجه محدودی دارید بهتر است محلی که برای مسافرت انتخاب می کنید طبیعت باشد نه شهرهای بزرگ، مخصوصا در ایام تعطیل مانند عید که مسافران بسیاری مهمان این شهرها هستند. رفتن به طبیعت نه تنها اثر بهتری می تواند روی روحیه شما بگذارد که اگر جانب اطمینان را رعایت کنید، هزینه کمتری هم دربرخواهد داشت.

با موارد ذکر شده می توانید یک سفر خیلی خوب و کم هزینه را تجربه کنید و حال وقت آن رسیده است که یا مورد نظر خود را رزرو کنید و چمدان خود را ببندید و یک سفر عالی را تجربه کنید. توجه داشته باشید که گاهی مسافران در آماده کردن چمدان های خود به اشکالاتی بر میخورند و در ادامه شیوه درست چمدان بستن را به شما آموزش می دهیم.

چگونه چمدان ها را ببندیم؟

بعد از این‌که مشخص کردیم چه چیزهایی را قرار است با خودمان به سفر ببریم، نوبت به این می‌رسد که چگونه وسایل‌مان را درچمدان جا دهیم. چمدان‌بستن وقتی کار راحتی به نظر می‌رسد که در کمد لباس‌ها و کشوها را باز کینم و هر چیزی را که می‌خواهیم، بدون ترتیب داخل چمدان بریزیم؛ ولی مثل هر کار دیگری، بستن کوله‌ بار سفر هم شیوه‌های خوب و بدی دارد برای این‌ که در چمدان‌تان را بدون دردسر ببندید و وسایل‌ تان را همان‌جور که می‌خواهید، در مقصد تحویل بگیرید، خوب است که به نکات زیر توجه داشته باشید.

  1. فکر برداشتن وسایل سنگین را از سر بیرون کنید، اتو و سشوار از وسایلی است که در بیشتر هتل‌های امروزی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این وسایل سنگین و اضافی، بی‌خودی باعث خراب و چروک‌شدن لباس‌هایتان می‌شود.
  2. لباس‌های رسمی را با چوب‌رختی در کاورهای پلاستیکی خشک‌شویی بگذارید. برای این‌ که اصطکاک و روی هم ساییده‌ شدن لباس‌ها و درنتیجه چروک‌ آن‌ها کمتر شود، بهتر است در هر کاور فقط یک لباس قراردهید.
  3. کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌ کیپ، بهترین انتخاب برای دسته‌بندی وسایل است. می‌توانید کفش‌های کثیف، شامپو و وسایل بهداشتی و یا هر وسیله‌ ای دیگری که امکان ریختن روی لباس‌ها و خراب کردنشان را دارد، در آن‌ها بگذارید.
دکمه بازگشت به بالا