عمومی

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور گسترده مسافران نوروزی در گناوه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین- گروه استان‌ها عصمت اسماعیلی؛ بهار 14 در حالی که از راه رسیده است که جهان بیش از دو سال پر از اضطراب و ناگوار و پر استرس را به نشانه ای از ویروس منحوس باز هم پشت سر گذاشت و اگر چه هم این ویروس بر سر مردم برچیده نشده است، اما به یمن بهره مندی. گرفتن از روش‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون شرایط عمومی بهبود چشمگیری یاف.

در کشور ما نیز مانند همه این شرایط سخت روزگاری را برای همگان رقم زد، اما این رقم با افزایش میزان مصرف و فروکش کردن نسبی این ویروس در شهرها و استان ها مناسب تر است.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

با بهبود شرایط سخت و طاقت فرسا فرسا روزهای بهاری با حضور مهمانان و گردشگران از نقاط مختلف رنگ و شبی عید را ربار دی گر دی برگزار می کنند.

بهار و نوروز برای استان بوشهر به ویژه گناوه معنای دیگری دارد، در این شهر بندری و گردشگر پذیرفته شده تا قبل از سفر در سال های اخیر به یمن جاذبه های بی نظیر از جمله ساحل و بازار، میلیون ها مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور بار سفر می بندند. با یک سفر هم به هدف دست یابند، از ساحل زیبا و بی نظیر ماسه های لذت ببرند، هم جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبای آن دیدن کنند، و هم از بازارهای مملو از اجناس ملوانی با قیمت مناسب خریدار و نوروز خود را با مهمان نوازی. بی نظیر بندر نشینان بگذراند.

با نام های این بندر زیبا با محدودیت ها به مدت دو سال به منظور حفظ سلامت هموطنان و نوروز، خاموش از غوغای مهمانان خود بود و سال جدید را در سکوت جشن گرفت و چشم به راه سال بهتر ماند.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

امسال با اعلام ستاد ملی مقابله با سفر مبنی بر آزادانه شدن و برداشتن محدودیت ها و انجام واکسیناسیون های عمومی اکثر مردم، آغوش این بندر زیبا بر رویان و هموطنان باز شده است.

اگر چه یک هفته قبل از عید و تحویل سال و تعطیلات رسمی در این شهر حضوری چشمگیر نوروزی بود ولی این تعداد با آغاز تعطیلات رسمی نوروز و در اولین روز بهار 1401 بسیار بیشتر بود.

ساحل و سایت تجاری امروز بهار اولین روز بهار 1401 مملو از افراد و از مسافران نوروزی که این بندر را که این بندر را برای سفری و گذراندن تعطیلات برگزیدهاند.

چادرهای ساکن در ساحل و در کمپ‌ها، مدارس و محل‌های اسکان و پارک‌ها در برخی موارد.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

حضور و چشمگیر در اولین روز بهار ۱۴۰۱ روزهای شرازدحام رامگیر یمی ی ی

از ماهها و با پیش بینی حضوری که در اختیار مقامات مسئول خدمات شهرستان دست به کار بود تا شرایطی را بعد از دو سال سفری به گونه ای مطلوب برای مسافران آماده کنند.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

آماده سازی شهر برای گردشگران

شهردار گناوه در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: بندر گناوه به واسطه داشتن جاذبه های گردشگری به ویژه ساحل زیبا و بازار تجاری استقبال از بسیاری از افراد و گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

جواد رستمی افزود: ستاد خدمات سفر شهرستان در فراهم کردن شرایط پذیرایی و نوازی مهمان از این مسافران و مهمانان تمام تلاش خود را به کار بسته و امیدواریم که سفر هموطنان و مسافرت به این بندر زیبا با خاطرات خوبی همراه شود.

وی مشخص کرد: شهرداری بندر گناوه در استقبال از نزدیکان را آماده کرده و در اختیار افراد قرار می دهد که در این بسته های اطلاعاتی لازم در زمینه گردشگری، مکان های موردنیاز برای افراد، نقشه های نقاط اضطراری مشخص شده است.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

وی گفت: همچنین در این بسته‌ها کیسه‌های جمع‌آوری شده است آوریل پسماندها در اختیار افراد قرار می‌گیرند تا روند جمع آوری شوند آوریل و پاکسازی شهر در مکان های مختلف با سرعت بیشتری انجام می شود.

شهردار گناوه بیان کرد: با توجه به نیازهای اضطراری برای مسافران و گردشگران سرویس های بهداشتی و این معضل همیشه یکی از مشکلات گناوه در سال های گذشته بوده است 350 چشمه سرویس بهداشتی و حدود 50 دوش حمام در نقاط مختلف شهر برای آسایش افراد در نظر. گرفته شده است

وی گفت: این سرویس ها و حمام ها به صورت شبانه روز برای استفاده از افراد و گردشگران در نظر گرفته شده است و نیروهایی نیز برای کارها نظارت و نظارت بر این مکان ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در زمینه نظافت و زیباسازی شهرها بسیار صورت گرفته و در حال حاضر نیز به صورت شبانه روزی نیروهای این شهرداری ارائه خدمات و پاکسازی و زیباسازی شهر بخصوص در نقاط پرتردد بازار و ساحل هستند.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

استقرار مدیریت ساحل

شهردار گناوه افزودن: استقرار مدیریت ساحل، دایر شدن 5 واحد نمازخانه، پاکسازی ساحل با بکارگیری، اجرای برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، تهیه بسته فرهنگی، از عمده تمهیدات شهرداری در طول نوار ساحلی است.

رستمی بیان کرد: شهرداری در ایام نوروز بیشتر خدمات دهی را ارائه می دهد و علاوه بر برنامه های متعدد، از چندین دستگاه خدین دستگاه خدین دستگاه خدین دستگاه خدین رسان عضو ستاد خدمات خدمات حمایت و پشتیبانی در بخش‌های مختلف می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر جمعیت زیادی به شهر گناوه وارد شده و خیابانهای منتهی به ساحل مملو از مسافرانی که این بندر را برای سفر انتخاب کرده اند.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

شهردار گناوه بیان کرد: امید است که ایام نوروز با هماهنگی ها و برنامه ها باشد ریختن های صورت گرفته برای مسافران و گردشگران ارائه و سفری خوبی به این بندر داشته باشند.

وی گفت: در طرح‌های تکمیلی در ساحل و پارکینگ‌های شهرداری، با هماهنگی با تصمیم‌گیری‌های مختلف تا از فضاهای اختیاری خود برای اسکان هموطنان استفاده کنند و از جاهای غیر ساحلی برای خدمات دهی استفاده کنند.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

آماده سازی 5 مدرسه برای مسافران

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار آنلاین، تبریک سال جدید به اظهار داشت: با تشکیل ستاد خدمات سفر شهرستان، ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان گناوه تشکیل شده است.

ضرغام مردانی افزود: جهت اسکان فرهنگیان 50 مدرسه شامل 456 کلاس و اتاق و 35 سالن در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن فضای اردوگاه دانشآموزی نیز برای اسکان و فرهنگیان در شهرستان آماده شده است.

وی گفت: علاوه بر مدارس شهر گناوه از مدارس روستاها بخصوص روستاهای بخش مرکزی که نمای رو به ساحل و زیبا می‌شوند برای اسکان آماده شده است و شهرستان‌ها و فرهنگیان که به این شهر سفر می‌کنند می‌توانند از این مکان‌ها نیز برای اسکان بهره‌مند شوند.

مردانی گفت: جهت خدمت رسانی مطلوبتر و خوشایند حال حاضر و فرهنگیان محترمی که به این شهرستان سفر می کنند دو پایگاه اسکان اسکان فرهنگیان در شهرستان در ورودی از سمت خوزستان و از سمت بوشهر در نظر گرفته شده است که در هر پایگاه 8 تا 10 نفر نیرو نیرو می گیرد. به فعاليت‌هاي فعال و بي‌سابقه و فرهنگي، راهنمايي هموطنان، اطلاعات لازم را و نوبت دهي و ورود مي‌كنند و به مدارس راهنمايي مي‌كنند.

قطب گردشگری جنوب شلوغ شد/ حضور افراد خارجی نوروزی در گناوه

دکمه بازگشت به بالا