فرهنگی

«قهرمان» نامزد جایزه گلدن گلوب شد

«قهرمان» به عنوان یکی از پنج نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین زبان خارجی (غیر انگلیسی) در گلدن گلوب ۲۰۲۲ به نمایندگی از فیلم‌های ایرانی انتخاب شد.

به گزارش گزارشگر یک، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نامزدهای هفتاد و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب را اعلام کرد و فیلم ایرانی «قهرمان» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی نامزد بهترین فیلم خارجی زبان شد. -انگلیسی).

«کوپه شماره 6» ساخته «یوهو کاسمانن» از فنلاند، «ماشین منو» از «ریوسوکی هاماگوچی» از ژاپن، «دست خدا» از «پائولو سورنتنیو» از ایتالیا و «مادران موازی» به کارگردانی پدرو نامزدی دیگر از اسپانیا برای «آلمادوار» جوایز گلدن گلوب 2022 است.

این چهارمین بار است که اصغر فرهادی نامزد دریافت جایزه گلوب می شود. پس از دریافت جایزه فیلم خارجی برای اولین بار در سال 2011 برای فیلم “خداحافظ”، در سال های 2013 و 2016 برای فیلم های “گذشته” و “تاجر” نامزد این جایزه شد. هر یک. .

«قهرمانان» با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدر ارفعی، سحر گلدوست و سارینا فرهادی برای اولین بار در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و در نهایت به یک رویداد سینمایی تبدیل شد و جایزه بزرگ هیئت داوران را از آن خود کرد. . این فیلم همچنین برنده بهترین کارگردانی در جوایز آسیا پاسیفیک و دو جایزه بین المللی فیلم و بهترین فیلمنامه در جوایز سالانه NBR شد.

هفتاد و نهمین مراسم جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب در 9 ژانویه 2022 برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا