اجتماع

لزوم تقویت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی/تدابیر لازم برای کنترل قیمت نان

وزیر کشور بر لزوم هماهنگی و هم افزایی با دستگاه های اجرایی که قیمت کالاهای کشور و ملزومات عمومی را کنترل و نظارت می کنند ، تأکید کرد.

به گزارش گزارشگر یک ، وزیر کشور ، دکتر. احمد وحیدی در نشستی با حضور نمایندگان اداره سکوت ریاست کشاورزی در خصوص بررسی روند نظارت بر قیمت کالاها و ملزومات عمومی ، عمدتا آرد گندم و نان ، گفت. اطلاعات ، اقتصاد و دارایی ، وزارت دادگستری ، شورای اسلامی ، آژانس اطلاعات سپاه پاسداران ، دادستان کل ، اتاق بازرگانی اصناف و انجمن نانوایان در وزارت امور داخله برگزار شد تا بر ضرورت تقویت روند نظارت بر قیمت تأکید شود. کالای اساسی کشور گفت: در این راستا باید اقدامات لازم برای کنترل قیمت ها انجام شود.

توضیح اینکه باید توجه داشت که بخش عمده ای از مصرف نان دهک پایینی جامعه است. وی گفت: “ما باید از افزایش غیرمعمول مواد استراتژیک داخلی و مواد اولیه با تمام توانمندی ها و سازوکارهای نظارتی مان جلوگیری کنیم.”

وحیدی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد که متوسط ​​سرانه مصرف نان در یک کشور باید با دقت کامل تعیین شود: کشور. “تولید داخلی را دریافت کرده و وارد کنید.

موضوع تفاوت قیمت نان در برخی استانها از دیگر مواردی بود که وزیر کشور در جلسه امروز به آن پرداخت و در این زمینه گفت: نظارت بر قیمت نان و فروش.

در این باره ، مقام معظم رهبری فرمودند که با توجه به شرایط هر استان در خصوص عرضه گندم ، دستمزد و سایر هزینه های سربار و حمل و نقل آرد در زمینه تعیین قیمت نان ، اختیاراتی را به استانداران کل کشور داده است. هزینه های کارخانه ها تا نانوایی ها ، تفاوت قیمت نان به طور معقول قابل قبول و انتظار می رود. با این حال ، در سراسر کشور ، این تفاوت قیمت ها تابع قوانین خاصی است.

وحیدی افزود: “یکی دیگر از چالش های مهم نظارت دقیق بر مصرف و کنترل فرآیند و زنجیره تولید نان است ، از درب کارخانه آرد گرفته تا توزیع و توزیع سطح نانوایی. آن را دقیق تر و م effectivelyثرتر در این چرخه اعمال کنید.
وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه تورم و افزایش هزینه ها باید نیازها و خواسته های معمولی نانوایان را تشخیص دهد ، گفت: در این بخش پذیرفته شده است

وی گفت: “تمام تلاش ما به عنوان یک دستگاه اجرایی باید به هموارسازی وضعیت اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم کمک کند و در این راستا باید هماهنگی را در سطح تصمیم گیری و اجرا بیشتر تقویت کنیم”.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، وحیدی به این نتیجه رسید که باید کارگروهی با اعضای همه دستگاه های ذیربط تشکیل شود تا هماهنگی این موضوعات بویژه در زمینه آرد و نان تقویت شود. معاون وزیر اقتصاد وزارت کشور می تواند قابلیت ها ، مجاورت چشم اندازها و هم افزایی راه حل ها را برای مدیریت موفقیت آمیز و بهینه عرضه کالاهای اساسی کشور افزایش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا