بین الملل

لفاظی‌های ضد ایرانی بایدن و بِنِت پس از دیدار در کاخ سفید

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا در آغاز دیدار با نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: “ما در مورد یک رابطه صحبت می کنیم ، اما می خواهیم از افغانستان شروع کنیم.” از دست دادن تفنگداران دریایی ما غم انگیز بود.

از دست دادن فرزند یا پدر مانند کشیدن در سیاهچاله است ، اما ما ماموریت خود را در افغانستان به پایان می رسانیم و 12000 نفر را در 24 ساعت گذشته تخلیه می کنیم. “

بایدن به بیش از 150 افغان کشته شده در بمباران دیروز اشاره نکرد ، تنها به تلفات آمریکایی ها اشاره کرد.

شمار کشته های حملات تروریستی دیروز در نزدیکی فرودگاه کابل به 170 نفر افزایش یافته است که از این تعداد 13 نفر از نیروهای آمریکایی هستند. وزیر خارجه انگلیس گفت سه قربانی انفجار امروز شهروندان بریتانیایی بودند. (برای توضیحات بیشتر)

رئیس جمهور اسرائیل در ادامه گفت که نخست وزیر اسرائیل یکی از کابینه های متنوع خود را برای بحث در مورد تعهدات آمریکا در قبال امنیت اسرائیل و تهدیدهای ایران رهبری خواهد کرد.

وی افزود: “اگر دیپلماسی برای جلوگیری از داشتن سلاح هسته ای از سوی ایران کارساز نباشد ، اقدامات دیگری را انجام خواهیم داد.”

بنت برای شروع سخنرانی خود به قربانیان آمریکایی انفجار دیروز کابل تسلیت گفت.

وی گفت: “ما به حمایت شما اطمینان داریم و می دانیم که اسرائیل هیچ متحد بهتر و قابل اطمینان تری از آمریکا ندارد.”

وی افزود: “من با روحیه ای از حسن نیت آمده ام.”

بنت گفت: “اسرائیل باید قوی باشد تا خوب باشد. ما نمی توانیم لحظه ای این واقعیت را که در یکی از سخت ترین نقاط جهان زندگی می کنیم نادیده بگیریم.” بسیاری از همسایگان ما می خواهند ما را بکشند ، زیرا ما باید قوی تر از همه دشمنان ما است. “

وی گفت: خوشحالم که می شنوم ایران هرگز سلاح هسته ای نخواهد داشت و بدون دیپلماسی م effectiveثر گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

وی گفت: “وقتی من اینجا نشسته ام ، سانتریفیوژ ایران کار می کند ، بنابراین ما باید متوقف شویم.” ما یک استراتژی برای جلوگیری از جنگ ایران در منطقه و جلوگیری دائمی پرواز ایران از سلاح های هسته ای ارائه کرده ایم. “

بنت گفت: “ما نمی خواهیم آمریکا برای ما بجنگد ، اما از اینکه ما را حمایت می کنید متشکریم.”

به گفته منابع مختلف ، رژیم صهیونیستی تنها کشور دارای سلاح هسته ای در غرب آسیا است و بیش از 200 کلاهک هسته ای در سلاح های هسته ای ذخیره شده است.

در همین حال ، رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای پیمان منع اشاعه هسته ای (NPT) خودداری کرده و اجازه بازرسی از تاسیسات توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) را نمی دهد.

ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) است و همه فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) است و هیچ گونه خروج از برنامه هسته ای ایران را گزارش نکرده است.

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا