استان ها

لوح ثبت شهر ملی بوریابافی به شهردار رُفیع اهدا شد

گزارشگر یک/خوزستان در سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی لوح ثبت شهر ملی حصیربافی توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به شهردار رفیع اهدا شد.

به‌ گزارش گزارشگر یک، بوریابافی یک هنر قدیمی در حوزه بافندگی است که با آن محصولات زیبایی را می‌سازند و برای نگه‌داری گندم، سایبان، سیل‌بند، ساخت مضیف یا همان مکان پذیرایی بزرگ عربی و فرش استفاده می‌شود.

در بوریا بافی نی‌ها از هور جمع‌آوری می‌شوند و پس از کندن یا شکافتن پوست نی‌ها چند نفر اقدام به کوبیدن می‌کنند و پس از ۴۰ دقیقه بوریا بافته و آماده عرضه به بازار مصرف می‌شود.

تعداد زیادی از مردم هنرمند شهر رفیع شهرستان هویزه در زمینه صنعت بوریابافی فعالیت می‌کنند و سال گذشته نیز این شهر به‌عنوان شهرملی بوریابافی معرفی شده است.

به‌ همین منظور در سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی در تهران، صادق مولایی، شهردار رفیع، با حضور محمدحسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، لوح ثبت شهر ملی بوریابافی را از عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دریافت کرد.

غرفه اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خوزستان در سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران از ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌الملل تهران برپا شده و تا ۲۱ همین ماه پذیزای عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا