بین الملل

لودریان: خطر آپارتاید بلند مدت اسرائیل وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین گزارشگر یک ، وزیر امور خارجه فرانسه یکشنبه شب در مورد خطر طولانی مدت آپارتاید در فلسطین اشغالی در زمان تهران و عدم موفقیت فلسطین در دستیابی به یک کشور مستقل هشدار داد.

به گزارش وب سایت تایمز اسرائیل ، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با رسانه های فرانسه نسبت به درگیری های اخیر صهیونیست ها و اعراب در یک شهر اشغالی فلسطین و ادامه آپارتاید توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد. وی یکی از اولین مقامات عالی رتبه فرانسوی بود که اصطلاح آپارتاید را برای اشاره به رژیم اسرائیل به کار برد.

لادریان گفت: “در آینده ، اگر راه حل دیگری غیر از راه حل دو دولت وجود داشته باشد ، ما یک آپارتاید مداوم خواهیم داشت.

لودریان افزود که اگر رژیم اسرائیل به زندگی خود بر اساس یک کشور واحد ادامه دهد و وضعیت موجود را حفظ کند ، خطر آپارتاید زیاد خواهد بود. وی افزود که وضعیت فعلی چنین موردی را ایجاد می کند.

روز یکشنبه ، شبه نظامیان صهیونیست با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی درگیر شدند ، اقدامات نظامی را تقویت کردند ، از ورود شهرک نشینان افراطی حمایت کردند و دست کم شش فلسطینی را دستگیر کردند.

روز یکشنبه ، 19 روز پس از بسته شدن باب المغاربه (یکی از درهای مسجدالاقصی) ، شهرک نشینان رژیم صهیونیستی با پشتیبانی پلیس اسرائیل به آنها اجازه دادند با امنیت شدید وارد مسجدالاقصی شوند. در. درگیری بین ستیزه جویان صهیونیست ، نمازگزاران و کارمندان حرم درگرفت.

پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز مسجد القبلی را از نمازگزاران تخلیه و در داخل و اطراف مسجد مستقر شد و زمینه را برای ورود ساکنان فراهم کرد. بنابراین ، درگیری های مسجد الاقصی پس از سه هفته تعلیق صبح امروز از سر گرفته شد.

پس از این حادثه ، وزارت خارجه فلسطین حملات مداوم نیروهای امنیتی و افراط گرایان اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرد و تأکید کرد که این اقدامات باعث ایجاد ثبات در آتش بس و تضعیف تلاش های بین المللی برای بازگشت به روند صلح می شود.

نبیل ابودرودینا ، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با بازگشت رژیم صهیونیستی به میدان تنش و از سرگیری حمله صهیونیستها به مسجدالاقصی ، ادامه محاصره و بازداشت در حوالی شیخ زارا درگیر است. اخطار داده نشود از فلسطین

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا