عمومیگزارشگر کسب و کار

 ماشین مناسب برای حمل بار کدام است؟

انواع ماشین باربری

باربری و حمل و نقل نیازمند ماشین و وسیله نقلیه مناسب است. ماشین های باربری بر اساس موارد مختلف مانند روش تخلیه ، نوع اتصال مخزن و تراکتور ، نوع چرخ ها و …. دسته بندی می شوند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد. اما در ادامه شما به ساختار کلی “ انواع ماشین باربری ” می پردازیم تا در ابتدا آشنایی کلی با آن ها پیدا کنید. در آینده نیز به بررسی تخصصی تر این موضوع خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از شرکت حمل و نقل بین شهری و بین جاده ای حساس بار با کارشناسان ما در تماس باشید و دیگر بخش های مرتبط با باربری بین شهری و بین جاده ای سایت ما را به آدرس اینترنتی www.hasasbar.ir مطالعه کنید.

انواع ماشین باربری به چند دسته تقسیم می شوند؟

” انواع ماشین باربری ” شامل چیست ؟ باربری و حمل و نقل یکی از حوزه های پر درآمد و پر رونق در هر کشوری محسوب می شود که می توان به شدت روی آن حساب کرد. برای حمل و نقل اصولی و صحیح نیاز به یک وسیله نقلیه مناسب داریم. در تمام کشورهای جهان برای حمل بارهای سنگین از کامیون و انواع آن و برای حمل بارهای سبک از وسایل نقلیه ای مانند وانت در باربری بین شهری استفاده می شود.

وانت بار

وانت یکی از انواع ماشین های باربری محسوب می شود که برای حمل بارهای سبک مناسب است. اگر قصد دارید منزل خود را جابجا کنید و وسایل کمی دارید بهترین گزینه برای انتخاب وانت بار می باشد. زیرا سبک است و سرعت بیشتری در حرکت دارد.

وانت نیسان

وانت هایی که ظرفیت بیشتری دارند به عنوان وانت نیسان شناخته می شوند. وانت نیسان می تواند تا حداکثر وزن ۲ را تحمل کند و می توانید از آن برای حمل بارهای سنگین تر استفاده کنید. وانت هایی با شاسی و ساختاری قوی تر مانند زامیاد نیز در دسته وانت نیسان ها قرار می گیرند. زامیاد سال های درازی است که به عنوان یکی از وانت نیسان های با کیفیت شناخته می شود که در کشور ایران نیز از طرفداران زیادی برخوردار است.

کامیونت

کامیونت ها ظرفیت بیشتری از وانت نیسان دارند که به عنوان ” خاور ” نیز شناخته می شوند. کامیونت ها توانایی تحمل بار ۳ تا ۶ تن را دارند . خاورها انواع مختلفی دارند که می توان به هیوندا ۹۱۱ اشاره کرد. این نوع از کامیونت ها به صورت مسقف و روباز هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

کامیون تک محور

برخی از کامیون ها در انتهای خود دارای یک محور هستند که معمولا این نوع از ” انواع ماشین باربری ” را کامیون تک می نامند. ظرفیت این نوع از ماشین های باربری حداکثر ۱۰ تن است که تحت نام هایی همچون کامیون ۱۰ تن ، کامیون ۶ چرخ و کامیون تک شناخته می شند. اگر بخواهیم طول کامیون را بررسی کنیم باید بگوییم که طول آن ها بین ۵ تا ۶ متر می باشد. هر چه که طول کامیون بیشتر باشد مهارت راننده نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا دور زدن و پیچیدن در جاده را سخت خواهد کرد و فقط یک راننده حرفه ای از عهده آن بر خواهد آمد.

کامیون جفت محور

کامیون های جفت محور از ظرفیت بیشتری نسبت به کامیون های تک برخوردار هستند. این نوع از ” انواع ماشین باربری ” دارای دو محور در انتهای خود هستند و می توانند حداکثر ۱۵ تن وزن را تحمل کنند. طول آن ها نیز حدودا ۷ متر است که تحت عنوان هایی از جمله ۱۰ چرخ و ۱۵ تن نیز شناخته می شوند.

تریلی

ریلی به ماشین های سنگینی گفته می شود که قابلیت حمل سایر ماشین های باربری را دارند. حتما در سطح شهر یا جاده دیده اید که تریلی ها مشغول حمل ماشین های سواری و یا سایر ماشین ها هستند. تریلی دارای بخشی به نام کشنده است که به آن کله گلی یا اسب نیز گفته می شود. تریلی ها نیز مانند کامیون ها دارای چند نوع هستند که می توان به تک محور و دو محور اشاره کرد. ظرفیت تریلی ها به کشنده بستگی دارد اما معمولا بیشتر از ۱۵ تن توانایی حمل بار را دارند و حداکثر باری که می توانند حمل کنند ۲۲ تا ۲۵ تن است. تریلی لبه دار ، کفی ، ترانزیت و ….. از سایر انواع تریلی ها محسوب می شود.

انواع روش‌های باربری کالا

باربری به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از روش‌ها، باربری زمینی با استفاده از قطارهای باربری است. این روش معمولا برای جا به جا کردن و حمل وسایل منزل به کار نمی‌رود. غالبا این شیوه را برای حمل کالاهایی که وزن و تعداد زیادی دارند استفاده می‌کنند. باربری زمینی محدود به باربری با قطار نیست. باربری ممکن است به کمک ماشین سنگین و وانت بار انجام شود. معمولا اگر تعداد کالاها کم و وزن آن‌ها پایین باشد، این شیوه برای حمل و جا به جایی گزینه مناسبی است.

باربری زمینی با ماشین سنگین و وانت بار برای انتقال اثاثیه منزل کاربرد زیادی دارد. البته انواع دیگری از باربری هم وجود دارند که شامل باربری هوایی و دریایی هستند. در باربری هوایی از هواپیما و جت‌های باربری استفاده می‌شود. این گزینه زمانی مناسب است که انتقال بار در فاصله بسیار طولانی و حجم بالا انجام شود. البته که مسلم است این شیوه به صرفه نیست و هزینه زیادی در پی دارد. برای انتقال و جا به جا کردن کالاهای تولیدی نظیر مواد شیمیایی و معدنی از باربری دریایی استفاده می‌شود.

معرفی انواع ماشین باربری

۱. ماشین باربری از نوع وانت بار

ماشین باربری از نوع وانت بار یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای حمل و نقل و جا به جا کردن بارهای سبک است. برای مثال اگر می‌خواهید اسباب و اثاثیه منزل خود را جا به جا کنید، می‌توانید از وانت بار استفاده نمایید. این ماشین به علت سبک بودن سرعت بیشتری هم دارد. از این جهت در زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

۲. وانت نیسان

وانت نیسان از دیگر گزینه‌هایی است که به عنوان یک ماشین باربری  محبوب به شدت مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. وانت‌های نیسان برای حمل بارهای سنگین تر و جا به جا کردن آن‌ها گزینه بهتری هستند. این وانت‌ها که دارای ظرفیت بالاتری می‌باشند ساختار و شاسی‌های قوی‌تری دارند. برای مثال زامياد یکی از وانت‌های نیسان است که مسلما با آن و قابلیت‌ها و مزیت‌هایی که دارد آشنا هستید. این وانت باکیفیت طی سالیان طولانی با حفظ کیفیت بالایی که دارد، مشتریان و متقاضیان خود را حفظ کرده است.

دکمه بازگشت به بالا