اقتصادی

مالیات خانه‌های خالی معطل سازمان ثبت اسناد

به گفته قانونگذاران ، سیستم املاک و مستغلات ، پیش شرط اجتناب از پرداخت مالیات در خانه های خالی ، از زمان انتشار حدود دو ماه به تأخیر افتاده است.

به گزارش گزارشگر یک ، سیستم املاک و مستغلات و اسکان در 20 فوریه توسط وزارت راه و شهرسازی منتشر شد. معاون بعدي اظهار داشت: براي رسيدن به اهداف خود از جمله ماليات بر خانه هاي خالي بايد به دستگاه هاي ذيربط مانند شهرداري ها ، IRS و دفاتر ثبت نام متصل شود.

در رابطه با این امر ، در پایان سال گذشته ، جلسه‌ای بین مسئولان اداره راه و شهرسازی و آژانسهای مرتبط با املاک و مستغلات و سیستمهای مسکن تشکیل شد که به دلیل شیوع ویروس کورنا به تعویق افتاد.

مجید کیانپور ، عضو کمیته عمران میل اخیراً گفت: برخی از کارشناسان به دلیل کمبود اطلاعات املاک و مستغلات ارائه شده توسط رجیستری ، سیستم املاک و مستغلات را تنظیم نکرده اند.

نماینده مجلس تصریح کرد: ساماندهی منازل خالی و جمع آوری مالیات از این واحدها ضروری است و گفت:

کارشناسان همیشه می گویند هنگامی که مسکن بدون سرنشین وارد بازار مسکن می شود ، قیمت فروش و اجاره تنظیم می شود.

چند روز پیش ، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که با احیای املاک و مستغلات دولتی ، مالیات خانه های خالی از سال 2017 محاسبه و پذیرفته می شود.

مطابق تصمیم کمیته ادغام بودجه در سال 1399 ، مقامات مالیاتی با همکاری دولت های محلی در سراسر کشور ، واحدهای مسکونی بی نظیر را در شهرهایی با جمعیت 100000 نفر یا بیشتر در سال 1397 تا 1399 شناسایی و این واحدها را مالیات دادند. . طبق ماده 54 قانون مالیات را مستقیماً از مالک جمع کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا