فرهنگی

مجموعه باغ فین محدودیت پذیرش گردشگر داشته باشد

گزارشگر یک/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: مجموعه جهانی باغ فین شبیه سایر بناهای مشابه آن در جهان باید محدودیت پذیرش گردشگر داشته باشد زیرا ورود این حجم مسافر سالانه بالاتر از ظرفیت آن است.

احمد دانایی‌نیا در گفت‌وگو با گزارشگر یک، اظهار کرد: مجموعه جهانی باغ فین یک فضای تخصصی و بنای تاریخی با ویژگی‌های خاص است، اما برخی از مردم آن را مانند یک پارک برای گذران اوقات فراغت خود فرض می‌کنند.

وی افزود: میزان تولید گاز کربنیک در باغ فین با حجم اکسیژن آن قابل مقایسه نیست و امیدواریم برای حفظ این اثر تاریخی، پذیرش گردشگر به صورت سانس با زمان‌بندی مشخص انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان با اشاره به اهمیت نهادینه کردن  فرهنگ گردشگری، تصریح کرد: خانه کودک و نوجوان با هدف آشنایی این دوره سنی با میراث فرهنگی و تاریخی، شناخت اهمیت آنها و مشارکت برای حفظ میراث تمدنی کشور در باغ‌موزه جهانی فین راه‌اندازی شده است .

دانایی نیا تأکید کرد: باغ فین با وسعت بیش از ۳۳ هزار مترمربع، شامل یک حیاط مرکزی است که با دیوار، بارو و برج‌های استوانه شکل محصور شده‌ است و در ۱۵ آذر ۱۳۱۴ با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در سال ۱۳۹۰ همراه با ۹ باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

وی گفت: باغ فین و مجموعه بناهای آن در سال‌های اخیر یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری کشور است که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است و این میزان گردشگر باید ساماندهی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا