اقتصادی

محبی نژاد: اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و تامین نقدینگی لازمه جهش تولید است

وزیر انجمن صنایع قطعات آلوژنیک معتقد است شعار جهش تولید امسال تحقق نیافته و این موتور با حل موانع و مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی مطابق با اظهارات رهبران ارشد در مورد پتانسیل افزایش تولید خودرو توسط قطعه سازان داخلی ، موتور محرک صنعت خودرو است. وحدت تصمیم گیرندگان ملی و ثبات رویه ها ، قطعاً چرخ صنعت خودرو دوباره حرکت کرده و شاهد جهشی در تولید با کیفیت خواهیم بود.

به گزارش گزارشگر یک ، رهبران برجسته انقلاب اسلامی اخیراً جلسه ای با سه رئیس شعبه و دیگر اعضای کمیته عالی هماهنگی اقتصادی در چهار موضوع “کسری بودجه” و “سرمایه گذاری دولت و رشد نهادی” ارائه شده توسط کارشناسان و کارشناسان برگزار کرده اند. و یک راه حل ارائه داد. “جنرال” ، “جهش تولید” و “حمایت از فقرا” اشاره کردند که شعار “جهش تولید” علی رغم انجام برخی کارها همانطور که انتظار می رفت اجرا نشد.

کارشناسان بخشهای دولتی و غیردولتی استراتژیهای عملیاتی خاصی را برای جهش تولید ، از جمله افزایش تولید خودرو با تکیه بر توانایی قطعه سازان داخلی پیشنهاد داده اند.

در همین راستا ، آرش محبی نژاد (دبیرکل انجمن نیروهای همگن راننده و قطعه سازان) در مصاحبه با گزارشگر یک تأکید کرد که در حال حاضر وضعیت صنعت ملی قطعه ، موتور محرکه صنعت خودرو خوب نیست. وی گفت: “برای رسیدن به این تعریف ، یک برنامه جهش تولید یا نوعی” بسته جهش تولید “باید واقعاً کارساز باشد.” البته در این راستا ، وزارت صنعت و تجارت (سمت) با همکاری سازمان نوآوری توسعه صنعتی (ایدرو) و تولیدکننده های قطعه ، طرح مقدماتی “افزایش چرخه تولید” را تدوین کرده است.

وی افزود: “اما نیاز به اصلاح قیمت گذاری خودروها و قطعات یک برنامه جهش تولید است.” علاوه بر این ، تأمین نقدینگی ریالی و تأمین ارز لازم برای صنعت خودرو یکی از الزامات ادامه کار و اجرای برنامه جهش تولید است که همه اینها با هم پایه های لازم را برای تحقق جهش تولید و سرانجام با گذشت زمان تشکیل می دهند. همانطور که شاهد افزایش تولید و جهش به جلو هستید. ما بقیه سال خواهیم بود.

فعالان قطعات خودرو تأکید کردند که صنعت خودرو ، به ویژه صنعت قطعات خودرو ، تنها صنعت خصوصی خواهد بود که به طور مستقیم تحریم می شود. بنابراین تهیه و اجرای برنامه ضد تحریم برای این امر ضروری است. امید است مقامات و نهادهای مربوطه با دستور عالی ترین رهبر به نتیجه گیری قاطع رسیده و به نتیجه برسند.

محبی نژاد تصریح کرد: تصمیم ممکن است کمی دیر باشد ، اما به هر حال این اقدام دیرهنگام بهتر از اقدام نکردن است. این مشاوران قدرتمند رهبران عالی و اطلاعات و تجزیه و تحلیل جامع انجام شده در دفتر وی را در نظر می گیرد. به طور خاص ، مشخص شده است که با طرح فعالانه ، حرفه ای و دقیق موضوع نمایندگان اقتصاد مجلس و در نهایت حل مشکلات قطعه سازان ، بیشتر مشکلات صنعت خودرو حل خواهد شد.

او اضافه کرد: “ساخت قطعات که نیروی محرکه این صنعت است ، شامل بیش از 60 صنعت از هر نوع ، از جمله کل زنجیره تأمین است. بنابراین ، حل مشکلات پیشرو و ایجاد پایه های لازم ، چرخ های صنعت خودرو را عقب می برد و جهش های تولید را به جلو می برد. در عین حال ، اگر تصمیم گیرندگان و گروه تصمیم گیرندگان دولت موضع یکنواخت و انسجام رویه ها را اتخاذ کنند ، به سمت جهشی در تولید با کیفیت پیش می روند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا