اقتصادی

محدودیتی برای صدور ضمانت‌های ارزی در داخل کشور نداریم

مدیرعامل بانک ایرانیان سردارت گفت هیچ محدودیتی در صدور ضمانت نامه های ارزی در کشور وجود ندارد و گفت که بانک ایرانیان سردارت آماده صدور این ضمانت ها است.

به گزارش گزارشگر یک ، حجت الله صیدی در “نقش بانک در توسعه صنعت پتروشیمی و تأمین مالی از طریق بخش خصوصی” که در دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از تولید داخلی صنعت پتروشیمی در کیش برگزار شد ، گفت: جزیره: بانک صادرات ایران تجربه موفقی در خدمت به صنعت پتروشیمی دارد ، این صنعت پیشرانه از قابلیت های زیادی برخوردار است و استفاده از آن رشد کشور را در پی خواهد داشت.

مدیر عامل بانک صادرات ایران می گوید صنعت پتروشیمی مسئولیت بخش قابل توجهی از پول ملی طی دو سال گذشته و در تنگناهای بین المللی بوده است. صنعت پتروشیمی همه این شرایط را دارد و از همه ابزارهای مالی در این صنعت برای تعریف الگوها و ابزارهای بانک ها یا بازارهای سرمایه استفاده می شود.

وی ادامه داد: این ابزارها از نظر ریسک ، کوتاه مدت و بلند مدت ، ریالی و ارزی توسط صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر بانک ها به طور فعال در تعامل با این صنعت نقش داشته اند.

صیدی از تلاش های این صنعت توسط تولیدکنندگان تجهیزات ، شرکت های تحقیق و توسعه و شرکت های دانش بنیان تقدیر کرد و گفت: “یکی از مواردی که در کنفرانس کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که قطعنامه ای اعلام شده و همه در حال کار بر روی آن هستند. این کار را انجام دهید.”

مدیر عامل بانک صادرات ایران با تأکید بر اینکه مأموریت اصلی ما توسعه کشور است ، پیشنهاد کرد که بانک ها با در نظر گرفتن متغیرهای مهم تأثیرگذار در امور داخلی و بین المللی ، یک برنامه استراتژیک مشترک پنج ساله برای تأمین مالی صنعت پتروشیمی تعریف کنند. و در عرض چند ماه فعالیت کنید.

صیدی گفت: “تأمین مالی شرکت های تجاری عمومی نیز باید توسط بانک تضمین شود ، بنابراین بانک از آن حمایت می کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا