سلامت و دانش

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گزارش شاپاف ، از هفته گذشته حدود 300 نفر از نظر بیماری عروق ویروس کرونا مورد آزمایش مثبت قرار گرفتند و آنها به مدت هفت روز در شیجیازژوانگ و زینگ تای در استان پایتخت جنوبی چین ، استان هبی قرنطینه خانگی را سفارش داده اند. این تصمیم بیش از 18 میلیون نفر را در یک قرنطینه جهانی جدید قرار خواهد داد.

طبق انجمن ملی بهداشت چین ، روز دوشنبه حدود 55 مورد جدید بیماری ویروس کرونا قلب در چین تأیید شد. روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری در پکن ، 4.9 میلیون نفر از ساکنان خانه را قرنطینه کرده و دستور آزمایش های گسترده برای جلوگیری از شیوع ویروس را داده است.

شیاژوانگ ، مرکز استان هبی ، نیز تحت تأثیر شیوع اخیر قرار گرفت ، که یکشنبه گذشته 82 مورد را در این منطقه گزارش کرد. این امر باعث شد تا مجلس دولت جلسه سالانه خود را لغو کند. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

اگرچه هنوز علت شیوع اخیر مشخص نشده است ، اما به نقل از South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در شهرهای اطراف Shijiazhuang برگزار شده است. برخی از بیماران علائمی داشتند ، اما در فاصله 45 کیلومتری به بیمارستان عمومی مراجعه نکردند ، بلکه به یک درمانگاه محلی مراجعه کردند.

مقامات بهداشتی چین توانسته اند موج اول ویروس کرونا را با موفقیت مهار کنند و از آن زمان با بیماری های گاه و بیگاه مقابله کرده اند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه گیوکال دراگونومیک ، در یادداشت تحقیقی نوشت که نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی وجود دارد و امکانات کم در آزمایش کووید مهمترین علت شیوع تاج در منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده اند که منجر به مرگ 4700 نفر شده است.

دکمه بازگشت به بالا