اقتصادی

محرومیت ۵ ساله اشتغال در موسسات اعتباری در انتظار مدیران و کارکنان خاطی

کارشناسان حقوقی بانکی تصویب طرح کلی برای تسریع در صدور مجوزهای تجاری را در جلسه علنی چهارشنبه (15 سپتامبر) مجمع عمومی مشاوره اسلامی برجسته کردند. علاوه بر جبران خسارت وارده به مشتریان ، هر مدیر یا کارمند کمیسیون مالی و اعتباری ، شبکه بانکی ، به استخدام در موسسات مالی و بانکی از یک تا پنج سال محکوم می شود.

یاسر مرادی ، مدیر گروه حقوق بانکداری در دانشگاه امام صادق (ع) در گفت وگو با گزارشگر یک ، اظهار داشت: درباره شرایط قرارداد ؛ “زیرا بانک مرکزی هیچ تعهدی اساسی برای بانک برای رعایت قوانین اجباری نداشت. بنابراین ، برای حل این مشکل ، به منظور شفافیت قراردادهای موجود ، برخی از جمله گروه حقوق بانکداری در دانشگاه امام صادق (ع) پژوهشکده طرحی را برای قرارداد تجهیزات الکترونیکی به شورای اسلامی ارائه کرد.

با اشاره به تصویب این پیشنهاد با تأیید کمیته ویژه حفاظت از تولید و انتشار خط مشی اصل 44 در قالب پیوست ماده 31 قانون بهبود مستمر محیط بنگاه ، مصوب 7 فوریه 2012 ، مرادی (مرادی) گفت: اقتصاد در این راستا ، برنامه اجرای سیستم بانکداری الکترونیکی همزمان با تصویب نهایی پارلمان آغاز می شود.

سپس با اشاره به جزئیات سیستم اجرای این طرح ، “مهمترین مفاد این طرح در قالب ماده 31” این است که بانک مرکزی موظف است زیرساخت ها را ظرف شش ماه تأمین کند. اعلام قوانین اجرایی برای ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات بانکی ، ایجاد سیستم قرارداد تسهیلات که بتواند با استفاده از قابلیت های موجود به اطلاعات تسهیلات هر وام گیرنده دسترسی پیدا کند و شرایط ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات و قراردادهای مربوط ، از جمله ضمانت و ارزیابی “ارائه کلیه رضایت مربوط به اوراق ، ادعای تعویق ، اعتراف ، عفاف ، صلح و رضایت ، رضایت و امکانات. “

مشاور حقوقی شبکه بانکی همچنین به تلاش سازندگان این طرح برای جلوگیری از نقض حقوق افرادی که در گذشته تسهیلات دریافت کرده اند اشاره کرد و گفت: بنابراین ، به منظور جلوگیری از نقض حقوق اشخاصی که قبل از این قانون با اقامتگاه مواجه شده اند ، در تبصره 1 این ماده به شرح زیر آمده است: در “درخواست مشتری یا ثبت شعبه بدهکار مربوطه (حتی در صورت تسویه بدهی)” ، “اطلاعات کاملی در مورد تسهیلات ذکر شده ، از جمله کپی قرارداد و برگه اقساط ارائه دهید.”

وی با اشاره به دو مرحله اجرا در مدت شش و 18 ماه ، گفت: در مرحله اول ، بانک مرکزی 6 ماه فرصت دارد تا مقررات اجرایی ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات را صادر کند و در نهایت ، پس از 18 ماه ، هر چیزی که نیاز دارید در آنجا موجود است. با این حال ، طبق تبصره 2 این طرح ، قبل از راه اندازی این سیستم الکترونیکی ، بانک موظف است قراردادی را اتخاذ کند که به مشتریان اعم از وام گیرندگان ، ضامنین و وام گیرندگان اجازه می دهد اطلاعات شخصی را ظرف یک ماه پس از انعقاد قرارداد وارد کنند. “نسخه کاغذی قرارداد تسهیلات در پرتال بانک قابل دسترسی است و در صورت درخواست ، این قرارداد به صورت کتبی به گیرنده تسهیلات ارائه می شود و رسید تصویر قرارداد در پرونده شعبه نگهداری می شود.”

مدرس بانک مرکزی خاطرنشان کرد: محاسبه این سیستم مبنای مسائل مربوط به بانک مانند صدور اجرایی ، دادخواست صورتحساب ، تصفیه ، تسویه حساب و تعویق قرارداد است. از آنجا که قطعنامه های مشابه قبلی به دلیل عدم وجود ضمانت عملکرد ، شکست خورد ، در تبصره 4 آمده است که “در نقض این ماده (بخش 31 و تبصره های آن) و علاوه بر نرخ مصوب کمیسیون مالی و اعتباری ، اعم از مدیر یا کارمند ، در به منظور جبران تمام خسارات وارده به تصویب در 23 b.

مرادی تأکید کرد: اجرای این طرح با مشکلاتی همراه خواهد بود ، اما ما معتقدیم که اجرای کامل این آیین نامه تغییرات قابل توجهی را در زمینه قوانین بانکی به همراه خواهد داشت و بسیاری از مشکلات مردم و بانک ها را برطرف می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا