اقتصادی

محصول نانویی که در امریکا ثبت اختراع و به کانادا صادر شد

دو شرکت فناوری داخلی برای تولید محصولات کاغذ دیواری مسدودکننده اشعه ماوراء بنفش با استفاده از فناوری نانو همکاری کردند و آنها یک پتنت آمریکایی در ایالات متحده دریافت کردند و به کانادا صادر کردند.

~ توسط گزارش گزارشگر یک، گفت مهندس کیانفر ، مدیرعامل یکی از شرکت های فناوری تولید کننده انواع سقف کاذب و دیوارپوش. “ما یکی از شرکت های تولید کننده دیوارپوش PVC هستیم که طیف وسیعی از محصولات را برای فضای داخلی ساختمان ها تولید می کنیم.” برای توسعه بازار ، تصمیم گرفته شد که محصولی برای استفاده در خارج از ساختمان تولید شود ، اما این محصول در اثر نور خورشید تغییر رنگ داده و آسیب دید.

وی گفت: “بنابراین ما از یک پوشش محافظ اشعه ماوراء بنفش آلمانی استفاده کردیم ، اما این پوشش بسیار گران است و از یک طرف ، به دلیل سطح بالای UV در ایران ، که در منطقه 6 قرار دارد.” این شرکت آلمانی پوششی تولید می کند که نور ماوراء بنفش را مسدود می کند. “او خود را تضمین نکرد. به همین دلیل ، ما با متخصص توسعه فناوری نانو مذاکره کردیم تا موضوعی را برای حل این مشکل مطرح کنیم و پس از تعریف پروژه یکی از فناوری های داخلی شرکت های در این زمینه آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده و قراردادی را برای این کار امضا کرده اند.

کیانپا گفت: “از طریق این همکاری ، یک شرکت داخلی یک پوشش با فناوری نانو ایجاد کرد و این دو شرکت اخیراً موفق به اخذ گواهینامه ثبت اختراع ایالات متحده در ایالات متحده شده اند.”

به گفته ستاد نانو ، نماینده شرکت افزود: “این محصول از فناوری نانوذرات و بسیاری از افزودنی های دیگر به همراه ترکیبات پلیمری برای ایجاد یک پوشش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده می کند.” این محصول قبلاً با موفقیت تولید انبوه شده و به کانادا صادر شده است. پیش از این ، یک مشتری کانادایی از یک شرکت پرتغالی خرید می کرد و محصولات ما به دلیل قیمت رقابتی و کیفیت بالا از رقبای خارجی ما بهتر عمل می کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا