عمومی

محیط زیست شهرستان ریگان کمبود نیرو دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت‌الاسلام عباسی در گفتگو با آنلاین، با اشاره به موقعیت زیست محیطی شهرستان ریگان، اظهار داشت: در این منطقه جنگل‌های مختلف، حیات وحش منحصر به فرد و گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان بومی وجود دارد.

حجت‌الاسلام عباسی افزود: وسعت شهرستان ریگان نیازمند نگاه ویژه مدیر کل محیط زیست استان کرمان به اداره این شهرستان است.

امام جمعه ریگان گفت: این شهرستان با چنین وسعت و ۲۰۷ آبادی ثبت شده، یک کارمند در اداره محیط زیست آن ارائه خدمت می‌کند.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: باید به محیط زیست این منطقه توجه ویژه‌ای بشود تا بتوان از این محیط زیست ارزشمند حفاظت و حراست کرد.

وی افزود: به همین دلیل در خطبه‌های نماز جمعه این مهم را اعلام کردم و با شناختی که از مدیر کل محیط زیست استان کرمان دارم، امیدوارم در این زمینه ورود کرده و دست این عزیز را بگیرد که به تنهایی در اداره محیط زیست شهرستان خدمت می‌کند.

حجت‌الاسلام عباسی به وجود بادهایی با سرعت بالا در منطقه، تابستان خشک و طولانی و متوسط بارندگی پایین شهرستان ریگان اشاره کرد.

وی تعداد نیروی لازم جهت انجام مطلوب وظایف اداره محیط زیست شهرستان ریگان را سه نفر ارزیابی کرد.

امام جمعه ریگان اظهار داشت: تا چند ماه قبل دو نیرو در اداره محیط زیست ریگان خدمت می‌کردند اما تعدیل نیرو باعث شد تنها به یک نفر اکتفا کنند.

وی گفت: رئیس فعلی اداره محیط زیست شهرستان ریگان بسیار پر کار و پرمشغله است و نمی‌تواند کار سه نفر را به تنهایی انجام دهد.

حجت‌الاسلام عباسی تاکید کرد: وسعت بسیار زیاد شهرستان ریگان و تنوع حیات وحش این منطقه، رسیدگی امور را از توان یک نفر خارج ساخته و تنها راه، افزایش نیرو است.

امام جمعه ریگان، اداره محیط زیست این شهرستان به وسیله یک نیرو را بسیار ناباورانه توصیف کرد.

وی در پایان گفت: رئیس اداره محیط زیست ریگان مشکلات این حوزه را مطرح کرده و امیدوارم ورود بنده به عنوان امام جمعه به این مسأله نتیجه بخش باشد.

دکمه بازگشت به بالا