حوادث و رویداد

مدعی فروش آنلاین سوالات کنکور دستگیر شد

نماینده اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: شخصی که ادعا کرده در فضای مجازی به 1400 سوال کنکور سراسری دسترسی و فروش داشته است شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گزارشگر یک ، سرهنگ رامین پاشایی بیانیه: شخصی که با توجه به مشاهدات فضای مجازی ، با کمک همسرش ، در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغات فریبنده ای انجام داده و در پیام رسان تلگرام کانال ایجاد کرده و ادعا می کند به متقاضیان دسترسی به 1400 سوال کنکور را دارد.

وکیل دادگستری فتا ناجا گفت: “با توجه به تجزیه و تحلیل پرونده های قضایی دوره قبل ، پس از همکاری هر ساله با نیروی انتظامی ، متهم طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در برابر شواهد جنایی به بزهکاری اعتراف کرد.” با نزدیک شدن به روز کنکور مدیر اجتماعی شاهد این کلاهبرداری ها هستیم.

وی در ادامه گفت: “مجرمی که از ترفندهای مختلف از جمله تقلب در کاربران و دریافت مبالغ مختلف پول ، جعل هویت رئیس آموزش عالی و جعل سایر مشخصات شناخته شده استفاده می کنند ، دیگر به متقاضیان پاسخ نمی دهند یا نمونه سوالات کنکور را برای قربانیان کلاهبرداری ارسال نمی کنند نه. این باعث آسیب جدی روانی به متقاضی شد.

معاون امور اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: “در حال حاضر ، پلیس FATA ناجا و بیش از 100 کارگروه ویژه از گروه های استانی و شهری در زمینه شناسایی این جرایم ، همراه با موارد مشابه تاکنون چندین صفحه جرم و کانال اطلاعات و تحقیقات در حال کار هستند.” اقدام قضایی علیه متهم در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس FATA ، وی به همه داوطلبانی که در کنکور 1400 شرکت می کنند توصیه می کند “ضمن تبلیغات دروغین به هیچ وجه گول نخورند” ، در حالی که از خانواده ها می خواهد کنترل بیشتری بر روی آموزش و عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند. وب سایت پلیس FATA www.cyberpolice.ir & nbsp؛ را برای موارد مشکوک بررسی کنید. در اسرع وقت به اداره گزارشگری عمومی اطلاع دهید و یا با شماره تلفن 96380 تماس بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا