فرهنگی

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت چهارشنبه 18 اسفندماه از ساعت 9 تا 12 این مراسم در تالار اجتماعات خلیجفارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاعمقدس برگزار می شود.

به گزارش گزارشگر یک، سرهنگ عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس پیرامون اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاعمقدس و مقاومت گفت: سیر دوره نوزدهم از تیرماه با دریافت آمار صحیح کتابهای سالهای 1398 1397 از 5 مرجع، ( سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خانه کتاب و ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه تخصصی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاعمقدس، کتابخانه تخصصی حوزه هنری و کتابخانه ایثار و شهادت بنیاد شهید) آغاز شد و فهرست اولیه کتب 3489 عنوان را نشان میداد که با راستی. آزمایی و کنترل تخصصی به ۲۹۵۷ اثر رسیدیم. در مرحله بعد، از تمامی ناشران، نویسندگان و مجموعه‌های فرهنگی در خوردن تان وویسندگان و مجموعه‌های فرهنگی در خوردن آن ویمودیم که در مرحله‌ای است. سپس کتابها در تقسیم بندی مناسب در 18 گروه داوری قرار گرفتند و با احتساب داوران نشر و نیز داوران کتاب و کتابخوانی 20 گروه داوری از بهترین اساتید و نویسندگان انتخاب شدند.

وی افزود: نکته مهم در خصوص آمار، این است که در مقایسه با دوره هجدهم، موضوعات کتب مستند، پژوهشهای فرهنگی اجتماعی، پژوهشهای ادبی و هنرهای تجسمی با کاهش روبهرو بود، ولی در بقیه موارد افزایش یافته است. داوری کتب با حضور بیش از 80 داور تا مقطع دیماه ادامه داشته و پس از آن زمینه برگزاری اختتامیه فراهم شده است و در آئین اختتامیه که با حضور فرهیختگان، نویسندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا و مسئولین لشکری ​​و کشوری برگزار می شود، به فضل خداوند فضل می شود. تعالی از 27 کتاب منتخب، 4 ناشر، 1 خادم نشر، 2 داور، 1 مهم کتاب، 2 فعال فرهنگی حوزه کتاب، 1 نویسنده فعال، 1 کتابخانه برتر و 2 کتابدار تجلیل به عمل آمد.

به گفته وی، در این مراسم از دو خانواده معظم شهید اهل قلم و یک پیشکسوت دفاعمقدس و اهل قلم و خانواده زنده یاد جهانگیر خسروشاهی از داوران همین دوره تجلیل به عمل آمد.

سرنگ بایرامی یادآور شد: از نقاط قوت این دوره از انتخاب بهترین کتاب دفاعمقدس و مقاومت نام این دوره به عنوان حفظ هویت ملی و آثاری که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظلهالعالی) بوده و می تواند 35 نشست تخصصی در این دوره داشته باشد. رابطه برگزار می‌شود و به زودی این نشست‌ها در قالب یک عنوان کتاب منتشر خواهد شد.

در آئین اختتامیه این دوره از ویژه‌نامه دوره نوزدهم و همچنین کتاشمدود دیمقراریهان ایوی ایوی دوره نوزدهم و نیز در این دوره نوزدهم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا