عمومی

مروری بر پنج جمله جنجالی و بدموقع مهدی طارمی

فکر نمی کنم سرمربی تیم ملی در این مورد حرف بدی زده باشد اما طارمی می خواست با این بهانه اختلافاتش را بازتعریف کند. با این حال امیدوارم این بحث خصمانه بیهوده در اواسط مسابقات مقدماتی جام جهانی مطرح نشود. اما این اولین بار نیست که طارمی با اظهارات عجولانه، نادرست یا حداقل نابجا و به موقع جنجال به پا می کند.

به گزارش گزارشگر یک، این روزنامه هموطنان وی گفت: توئیت عجیب و به موقع مدی طارمی جنجال عجیبی را در فضای فوتبال ایران به وجود آورده است. مهاجم پورتو ایران در توییتی واکنش منفی به مصاحبه اخیر دراگان اسکوچیچ درباره ضعف های تاکتیکی بازیکنان ایرانی داد. حرف بدی زد اما طارمی می خواست با این بهانه مخالفت خود را تکرار کند اما امیدوارم در اواسط مسابقات مقدماتی جام جهانی چنین بحث ها و دشمنی های بیهوده ای پیش نیاید، این اولین بار نیست که با نادرستی جنجال به پا می کند. یا حداقل اظهارات نابجا و به موقع.

من از پرسپولیس بزرگترم

این جمله بعدها با انتقادات زیادی مواجه شد و هنوز هم توسط بسیاری برای تمسخر طارمی استفاده می شود. این موضوع مربوط به لیگ پانزدهم است. زمانی که بازیکنان پرسپولیس در اعتراض به مشکلات مالی دست به اعتصاب زدند. خبرنگاران برای گزارش به محل تمرین رفتند اما مدی طارمی آنها را متوقف کرد. مقامات رسانه ای اعتراض کردند که بزرگان باشگاه باید در این مورد نظر بدهند، اما تامی اصرار داشت: “من در تیم خود بزرگتر هستم.” این موضوع مدتی بعد از اینکه او به تازگی دومین فصل حضورش در پرسپولیس را به پایان رسانده بود به شهرت رسید. چند روز بعد طارمی مقصر این حکم را تکذیب کرد اما دیگر دیر شده بود.

هی به عشقت برمیگردم

مهدی طارمی در بزرگترین پرونده قضایی 20 سال اخیر پرسپولیس نقش داشته است. وی پس از پیوستن ناگهانی به تیم ریزه پ اسپور ترکیه به صورت غیرقانونی به پرسپولیس بازگشت. طارمی خیلی به قرمزها لطمه زد اما خیلی ها کمتر از او انتقاد کردند چون فکر می کردند او به عشق این تیم به ایران بازگشته است. این موضوع ادامه داشت تا اینکه مشخص شد طارمی با وعده دریافت مبلغ هنگفتی به پرسپولیس بازگشته است. حسین هدایتی پرونده یک گفتگوی خصوصی با این بازیکن را منتشر کرده است که در آن بدترین جمله های طارمی عبارت بود از “هی ، من به عشق تو برمی گردم”. رفتار هدایت در افشای گفتگوهای خصوصی بسیار زشت و غیراخلاقی بود ، اما این داستان و مذاکرات طارمی برای دریافت پول بیشتر هیچ علاقه ای به باشگاه نشان نداد. غائله مرتبط با آن پرونده تاثیر زیادی بر بنیاد اجتماعی طارمی گذاشت.

شاید خیریه ای در کار باشد

این بدترین و معروف ترین جمله دروغی است که مهدی طارمی تا به حال گفته است. این اظهارات وی در واکنش به برخورد انضباطی فیفا با پرسپولیس مطرح شد. جایی که محروم شد و پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شد. البته این ماجرا هیچ فایده ای نداشت و اشتباهات طارمی و مدیران وقت باشگاه پرسپولیس را به دردسر انداخت. اما طارمی با این اظهار نظر مردم را عصبانی کرد. درست یا غلط ، بسیاری هنوز معتقدند که اگر پرسپولیس در آن زمان شانس بازی داشت ، بدون شکست مقابل کاشیما در فینال لیگ قهرمانان ، قهرمان جام ملت های آسیا می شد.

این نسل توسط کیروش ساخته شد.

واکنش مدی طارمی به مصدومیت ایران در مقدماتی جام جهانی نیز جنجالی بود. با عملکرد خوب تیم ملی و باز شدن بن بست در منامه با شکست عراق و بحرین ، کاروان ملی پوشان به تهران بازگشت ، مهدی طارمی ، نتایج را برای مدیر سابق نوشت. او در تیم ملی حضور دارد و گفت: “این نسل خوبی است که کیروش برای ما ساخته است.” بحث های زیادی در این مورد وجود دارد و بزرگترین اشکال منطقی در بحث طارمی این است که مارک ویلموتس در نسل خود موفق نبود. با این حال ، با وجود همه استدلال های منطقی ، این جمله هیچ تأثیری جز تشویق دوگانگی کاذب “کیروش-غیر کیروش” نداشت.

مشکل جای دیگری است

مورد دوم کاملتر و تازه تر است و نیازی به ذکر نیست. دراگان اسکوچیچ در گفت و گو با مطبوعات اروپایی تنها به ضعف های تاکتیکی بازیکنان ایرانی اشاره کرد که از نظر تکنیک و استقامت بسیار خوب هستند. حرف های بد و نامناسب دیده نمی شود. ضمناً اولین بار نیست که می گویم. اما مهدی طارمی واکنش عجیبی به این مصاحبه نشان داد و پس از بازی پورتو و میلان در توییتر نوشت: مشکل جای دیگری است. . » انتقادات زیادی به اسکورمی می شود اما این نوع برخورد یک بازیکن با سرمربی در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست و به همین دلیل در چند روز گذشته گلایه های زیادی از طارمی مطرح شده است. آره؛ “مشکل واقعا جای دیگری است!”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا