مزایای خرید ویندوز 10 اورجینال: سرمایه‌گذاری در امنیت، پایداری و پشتیبانی

خرید برخی چیزها مانند خرید 10 ویندوز اورجینال برای لپ تاپ خصوصاً در بین ایرانی‌ها چندان رایج نیست و این موضوع بیش از هر چیز به قانون کپی رایت و پایبند نبودن ما به آن برمی‌گردد. آن هم در شرایطی که پیدا کردن ویندوز کرک شده، کار چندان سختی نیست. شما می‌توانید به تمامی نسخه‌ها مانند ویندوز 10 هوم، ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 اینترپرایز به صورت کرک شده، دسترسی پیدا کنید.

از سویی اگرچه انتخاب این روش آسان، وسوسه انگیز و بدون هزینه است، ولی می‌تواند انبوهی از مشکلات مثل آسیب پذیری سیستم شما را به دنبال داشته باشند. در اینجا دلایل خوبی وجود دارند که نشان می‌دهند خرید لایسنس ویندوز اورجینال چه مزایایی برای کاربران دارند.

مزایای خرید ویندوز اورجینال برای لپ تاپ

با توجه به شرایط فعلی، همه چیز به فناوری و خصوصاً کامپیوترها وابسته است؛ بنابراین استفاده از یک سیستم عامل کارآمد برای رایانه از اهمیت زیادی برخوردار است. سیستم عامل ویندوز به عنوان نرم افزار اصلی کامپیوتر شما، داده‌های ورودی، خروجی و ذخیره سازی آن‌ها را کنترل می‌کند.

بنابراین اهمیت این نرم افزار بسیار فراتر از حد تصور است. خصوصاً اگر شما به طور مداوم با اطلاعات حساس متناسب با کار خود رو به رو هستید، این ارزشمندی فراتر هم می‌رود.

واقعیت این است که بیشتر کاربران به دلیل قیمت ویندوز اورجینال، ترجیح می‌دهند که به جای نسخه اصلی، از نسخه کرک شده آن استفاده کنند. بدون اینکه به تفاوت این دو نرم افزار آگاه باشند. در ادامه قرار است با بررسی مزایای خرید ویندوز اورجینال برای لپ تاپ به شما نشان دهیم که چرا استفاده از یک سیستم عامل دارای مجوز بهتر است.

امنیت

امنیت بزرگ ترین مزیت خرید ویندوز اورجینال برای لپ تاپ محسوب می‌شود. در واقع شما وقتی یک سیستم عامل کرک شده را دانلود می‌کنید، ممکن است فایل‌های مخرب یا بدافزاری را نیز با آن وارد سیستم خود کنید. فایل‌هایی که به خوبی درون سیستم عامل جاسازی شده اند و به جز یک فرد متخصص، کسی نمی‌تواند از وجود آن‌ها آگاه باشد. این فایل‌ها ممکن است شامل هر چیزی مثل ویروس، تروجان، کرم‌ها یا جاسوس افزارها باشند.

حتی در شرایط بدتر یک سیستم عامل کرک شده ممکن است حاوی کد خاصی باشد که به سارقان اجازه دهد تا از راه دور به رایانه شما دسترسی داشته باشند. در شرایطی که شما از سیستم خود برای کارهای مهم شرکت یا تجارتتان استفاده کنید که البته حساسیت بالایی هم دارند، این موضوع می‌تواند در حد یک فاجعه باشد؛ زیرا هکرها به راحتی می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

حتی اگر سیستم شما از ابتدا به چیزی آلوده نباشد، اما به دلیل مجهز نبودن به لایه‌های امنیتی موجود در نسخه‌های اصلی، به راحتی در برابر هر حمله ای آسیب پذیر است. بنابراین هیچ حفاظتی در یک ویندوز کرک شده وجود ندارد و شما می‌توانید به طور مکرر با نقص‌های امنیتی موجود، سلامت دستگاه خود را به خطر بیندازید؛ بنابراین وقتی نرم افزار اصلی را خریداری و دانلود می‌کنید، می‌توانید از ایمن بودن رایانه خود و عدم دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی اطمینان حاصل کنید.

سرعت

در دنیای امروز که سرعت حرف اول را می‌زند، کند شدن سیستم به هر دلیلی می‌تواند خسته کننده باشد. نقطه ضعفی که به وفور در ویندوزهای غیراورجینال یافت می‌شود. اما یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید با خرید ویندوز اورجینال به آن دسترسی داشته باشید، راه اندازی سریع است.

این سرعت معمولاً در نسخه‌های به روزتر مثل یا ویندوز 11 بهتر خواهد بود. سرعت بالا خصوصاً برای انجام کارهایی مثل بازی در ویندوز بسیار مورد توجه است و می‌تواند فاصله بین برد و باخت گیمر را تعیین کند.

ثبات در عملکرد

وقتی نسبت به خرید ویندوز اورجینال برای لپ تاپ خود اقدام می‌کنید، در واقع مجوزی را دریافت خواهید کرد که مطابق با آن همه اجزای سیستم شما در هماهنگی پایداری با هم کار خواهند کرد. برای مثال برنامه‌ها کمتر هنگ می‌کنند و سرعت سیستم را افزایش می‌دهند یا اینکه در هماهنگی با یکدیگر تضاد کمتری دارند.

شما با کمک این مزیت می‌توانید سرعت انجام کارهای خود را بهبود دهید و با داشتن بهترین عملکرد رایانه خود، از آن برای انجام کارهای مختلف مثل نوشتن، تدوین کردن، انجام کارهای گرافیکی و محاسباتی در کنار بازی کردن و فیلم دیدن نهایت استفاده را ببرید.

دریافت به روز رسانی‌ها

به روزرسانی‌ها در تمامی برنامه‌ها و نرم افزارها موجود هستند و می‌توانند در رفع بسیاری از مشکلات موجود در نسخه‌های قبلی و از آن مهم تر، ایجاد بستری امن تر کارایی زیادی داشته باشند. برای مثال خرید ویندوز اورجینال برای لپ تاپ باعث می‌شود تا سیستم شما در برابر حملات مخرب ایمن باشد و شما می‌توانید از این عدم آسیب پذیری برای مدت طولانی بهره مند شوید.

البته توجه داشته باشید که تقریباً هیچ کدی از ویندوز یا هر برنامه دیگر کامل نیست و دیر یا زود نقاط ضعف آن شناسایی و افشا می‌شوند که این می‌تواند مورد توجه هکرها قرار گیرد. به همین دلیل است که سازندگان به صورت مستمر به روز رسانی‌هایی را منتشر می‌کنند تا باگ‌های قبلی را بپوشانند. حال شما با خرید نسخه کرک شده ویندوز، سیستم خود را از لایه‌های امنیتی جدید و قدرتمند محروم می‌کنید.

این کار می‌تواند عواقب بدی مثل آسیب دیدگی نرم افزار، از دست دادن داده‌ها در محیط ویندوز یا سرقت آن‌ها را به دنبال داشته باشد که هر ساله به میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا خسارت وارد می‌کند. علاوه بر این، شما با دریافت به روز رسانی‌ها می‌توانید از ویژگی‌های جدید نرم افزار استفاده کنید. قابلیت‌های تازه اغلب بر اساس نیاز کاربران و علاقه آن‌ها طراحی می‌شوند و می‌توانند تجربه کاربری شما را بهبود دهند.

دریافت خدمات پشتیبانی از مشتری

اگر از نسخه کرک شده ویندوز استفاده نمی‌کنید، می‌توانید به عنوان یک کاربر اصلی ویندوز، از خدمات پشتیبانی از مشتری بهره مند شوید. فراموش نکنید که توسعه دهندگان ویندوز هیچ وظیفه ای در قبال استفاده از نسخه‌های رایگان ویندوز ندارند، به این معنی که هنگام مواجه شدن با باگ درون نرم افزار یا سؤالی در زمینه کار با سیستم، شانس پاسخگویی آن‌ها را از دست خواهید داد.

در شرایطی که نسخه اورجینال ویندوز را می‌خرید، می‌توانید برای رفع باگ خود با کارشناسان شرکت تماس بگیرید و حتی منتظر باشید که برنامه نویسان این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنند.

خرید نرم افزار به صورت قانونی

در نهایت از دیگر مزیت خرید ویندوز اورجینال می‌توانیم به امنیت استفاده از آن در هر فضایی اشاره کنیم. بنابراین اگر قرار است به هر دلیلی (کاری، درسی، مسافرت یا زندگی) به خارج از کشور سفر کنید، دیگر نگران جریمه یا زندانی شدن نخواهد بود؛ زیرا شما به عنوان یک کاربر اصلی ویندوز شناخته می‌شوید که از قانون پیروی می‌کند.

علاوه بر این به عنوان یک شهروند قانون مدار، از توسعه دهندگان برنامه برای بهبود عملکرد خود و ایجاد برنامه‌های باکیفیت تر حمایت خواهید کرد. واقعیت تلخ و ناخوشایند برای همه ما این است که استفاده از نسخه کرک شده ویندوز، در واقع دزدی از جیب سازنده و توسعه دهنده این نرم افزار محسوب می‌شود.

جمع بندی

خرید ویندوز اورجینال برای لپ تاپ مزایای زیادی را برای کاربران به دنبال دارد که شاید بالا بودن لایه‌های امنیتی برای پیشگیری از حملات سایبری از جمله مهم ترین آن‌ها باشد.

شما با خرید ویندوز اصل می‌توانید به صورت مداوم به روز رسانی‌های نرم افزار را دریافت کنید. نسخه‌های جدید علاوه بر همراه داشتن قابلیت‌های تازه، در بهبود ایمنی سیستم و رفع باگ‌های موجود هم مؤثر عمل می‌کنند.

ثبات در عملکرد، بهبود تجربه کاربری، دریافت پشتیبانی مشتری و عدم نگرانی از بابت غیرقانونی بودن نسخه ویندوز از دیگر مزایای خرید این نرم افزار به صورت اورجینال هستند.

دکمه بازگشت به بالا