عمومی

مسئولین امید آفرینی را به مردم انتقال دهند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری، محمود مسگریان چهارشنبه در صحن شورا بیان کرد: انتظار می‌رود شورای شهر و شهرداری در صبح در راستای کمک به آنلاین و مساعدت توان‌یابان گام‌هایی را بردارد و به وظایف خود بر اساس قانون عمل کند.

وی با اشاره به رنگات قام م ظ ا ا ا ای آف ر ض اض ض ض ض ض:: ئ ب ای ای اا مایی پرهیز شود و مانع شود.

برنامه ریزی شهری باید ناظر بر عبور از ۱۳ بحران پیش روی شهر و مدیریت شهری باشد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا، گفت: برنامه ریختن شهری ناظر بر عبور از ۱۳ بحران پیش روی شهر و مدیریت شهری باشد.

حجت‌الاسلام ناصر صفری افلاکی اضافه کرد: تخیب باغات، منابع‌طبیعی و زایش بیابان تهدیدهای برای محیط زیست محیطی که آویب و تهدیدیش بیابام محی شادم است.

صفری افلاکی افزود: تخریب باغات و منابع‌طبیعی و زایش بیابان‌های حوزه محیط زیست است که آسیبی برای شهر همدان ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از تخریب باغات، اظهار کرد: متأسفانه نه تنها شاهد تخریب و از بین رفتن باغات شهر هستیم، بلکه در مقابل آن شاهد ساخت ویلاسازی در حریم باغات و کاخ‌های تجملی که نماد تبعیض و شکاف است، هستند که زمینه‌ساز و بستر آسیب‌های اجتماعی هستند.

صفری افلاکی همچنین با بیان اینکه همدان در زمینه احداث بناهای غیرمجاز در کشور سرآمد است، افزود: حاشیه نشینی و احداث بناهای بی‌ضابطه و پروانه در حاشیه‌ها بدون تهدید برای شهر همدان است که با این تفاسیر مسکن و مسجد جامع توسعه نمی‌شود.

وی همچنین به بافت فرسوده و عدم برنامه ریزی برای بازآفرینی درست اشاره کرد و افزود: حضور دلالان و سوداگران مسکن معضلی است که مقوله مسکن را به عنوان سرمایه تبدیل کرده است.

وی از عدم توزیع عادلانه امکانات و تبعیض در شهر انتقاد کرد و گفت: همدان از نظر جمعیت در رتبه آخر جدول استان‌ها قرار گرفته و با کاهش جمعیت و بحران پیری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بحران اختلاط اقوام و گست خاندان ها و خویشاوندی را از دیگر تهدیدهای شهر برشمرد و افزود: این یک شکست بزرگ اجتماعی است که باعث رنگ باختن زبان، آداب و رسوم می شود.

ناصر صفری افلاکی ادامه داد: بحران سلامت از دیگر تهدیدهای اجتماعی است و نان که قوت غالب مردم بوده است متأسفانه از کیفیت خوبی نیست و در کنار آن عدم استفاده از تغذیه سالم و طبیعی و طب سنتی و غذایی به غذاهای سریع فودی بحران ایجاد کرده که سلامت نسل آینده را می‌کند.

صفری افلاکی اضافه کرد: بحران بهداشت سلامت به تغییر سبک زندگی و تغذیه در باروری زنان و مردان هم دانلود گذاشته و آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

وی به نیرو در شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری به جای چابک‌سازی متأسفانه به سمت افزایش نیرو و بدنه مجموعه را سنگین کرده است.

صفری افلاکی یکی دیگر از بحران‌های شهرداری را نظر حقوق دانست و اظهار کرد: مسائل فساد اداری و نارضایتی جارضایتی مردم اشیر تأمل دارد و در این بین عمده مخاطبان از شهرداری به عنوان نهاد خدمت می کند رسان رضایتمندی

وی ادامه داد: روزانه مردم شاهد نامطلوبی برخی از خدمات شهرداری از جمله ترافیک و بحران حمل و نقل و ترافیک شهری هستند که این معضل در ساعاتی از روز باعث آزار و نارضایتی شهروندان می شود. متأسفانه چشم‌انداز برای رفع آن دیده نمی‌شود.

صفری افلاکی اضافه کرد: لازم است مرکز مطالعات راه‌اندازی شود و تمامی بحران‌های دستگاه‌های اجرایی مطالعه کنند و برنامه ارائه دهند و این موضوعات و مشکلات را به عنوان مباحث گفتگو در قالب همایش‌ها مطرح کنند.

دکمه بازگشت به بالا