بین الملل

مسابقات ربوکاپ دروازه‌ای برای ورود به مشاغل آینده است

معاون وزیر کار در گفت‌وگو با آنا؛

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مسابقات بین المللی ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی دروازه‌ای برای ورود به مشاغل آینده است.

غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حاشیه بازدید از هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی دروازه‌ای برای ورود به مشاغل آینده است. 

وی افزود: ایجاد فضای پرنشاط برای دانشجویان ودانش آموزان به خصوص نوجوانان در این دوره از مسابقات به عنوان آینده سازان مملکت بسیار ارزشمند است. همچنین، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان مسئول حاکمیتی مهارت‌ها و آماده سازی جوانان برای اشتغال در مشاغل آینده نگاه ویژه‌ای را به دانش بنیان‌ها به خصوص در تکنولوژی‌های برافکن دارد. 

حسینی نیا تصریح کرد: تکنولوژی‌های پیشرفته و رشته‌های ربات‌های خودکار جزو تکنولوژی‌هایی هستند که باعث دگرگونی کامل آینده می‌شوند و در سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای روی این موضوع توجه خاصی داشته ایم و در حوزه آموزش‌های دانش بنیان بیش از ۱۲۳۴ استاندارد آموزشی مهارتی را تدوین کرده ایم که این عامل یک سرمایه ملی است که با کمک همکاران در دانشگاه‌ها تهیه شده و امیدواریم در آینده با دانشگاه آزاد در خصوص ایجاد فرهنگ و تمایل بیشتر افراد به این مسیر با یکدیگر همکاری کنیم. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان گفت: در بحث دیپلماسی مهارت که موضوع بین المللی سازی مباحث مهارت و عرضه توانمندی‌های ملی در سطح بین المللی است؛ بنابراین برگزاری مشترک مسابقات ربوکاپ بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح بین المللی زمینه خوبی برای فعالیت‌های آتی است. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سال گذشته با واحد سما در واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی مسابقات نوجوانان در ۴ رشته مهارتی کامپیوتری را برگزار کردیم و این آمادگی را داریم که در موضوع مربوط به آموزش‌های مهارتی تکنولوژی‌های برافکن با تاکید بر ربات‌های خودکار که جایگاه بالایی در آینده مشاغل دارند و با ترکیب هوش مصنوعی شاهد ایجاد تحولی جدید باشیم. 

حسینی نیا ادامه داد: برگزاری این دوره از مسابقات در سطح ملی باید گسترده‌تر شود و دستگاه‌های اجرایی مختلفی بیشتری، بخش‌های خصوصی و شرکت‌های فعال همکاری خود را افزایش دهند. 

وی بیان کرد: از مسابقات امروز این ایده را گرفتم که باید در استان‌ها آن را گسترش داده و دانشگاه‌های بیشتری را درگیر کنیم تا خروجی آنرا در سطح ملی و دانشگاه علوم تحقیقات داشته باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا