اقتصادی

مسکن اجاره‌ای راهکاری برای حل مشکل اجاره‌بها

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا زمانی که مودون هو مسکن یونی راهیک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار نظر کرد. طبق قانون شهرداری‌ها و انبوه‌سازان به محل ساخت و فروش مسکن، مسکن سازند و اجاره‌دهنده.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با گزارشگر یک، درباره راهکارهای حل مشکل نرخ اجاره‌بها اظهار کرد: اقبال شاکری در گفت‌وگو با گزارشگر یک، این یک کار اساسی زمین‌مانده در سالیان گذشته است که نمی‌توانم آن را با دستورالعمل انجام دهم.

وی توضیح داد: باید هرچه زودتر پروژه‌هایی مثل مسکن ناتمام آنلاین و طرح اقدام ملی را اجرا کرد و به پایان رساند و همچنین قانون جهش تولید مسکن را به درستی اجرا کرد. در کنار آن تا زمانی که اجاره‌ای راه نیفتد کار اساسی صورت نمی‌گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۱۰ سال از قانون می‌گذرد ولی ما اجرای قانون مربوط به مسکن اجاره‌ای نیستیم، مسکن اجاره‌ای یعنی شهرداری‌ها و انبوه‌سازان را به جای آن‌ها خانه بسازند و بفروشند، خانه بسازند و بدهند. ما در مجلس شورای اسلامی از ابزارهای نظارتی برای اجرای این قانون استفاده می کنیم.

شاکری با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت اجاره‌بها هم وارد شده است، گفت: ما نمی‌خواهیم کار عجله‌ای را انجام دهیم، مثلاً در حوزه تعلیمات مشاورین املاک ورود کرده و یا این که تنظیم رابطه حقوق مالک و مستاجر هم موارد را تاکید کنیم. تنظیم‌گری به گونه‌های در بازار می‌شود که آرامش ایجاد شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا