اقتصادی

مشارکت ایران در تکمیل جاده تاتو / اتصال مستقیم ایران به ارمنستان با تکمیل این جاده

مدیرعامل یک شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل عازم ارمنستان شد تا در مورد ساخت جاده جدید در خط ایروان مطالعه کند.

به گزارش گزارشگر یک ، خیرالله خادمی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل ، به همراه هیاتی از فناوری و مهندسی به ارمنستان سفر کرد تا درباره مشارکت ایران در ساخت جاده تاتو ارمنستان تصمیم گیری کند.

خادمی و هیئت همراه وی در فرودگاه ایروان مورد استقبال سفیر ایران در ارمنستان قرار گرفتند و در مورد هدف این سفر و مسائل مربوط به دیدار با طرف ارمنی و بررسی آخرین روندهای منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

آذربایجان طی یک ماه گذشته مقررات سختگیرانه ای را برای کامیون های ایرانی وضع کرده است. در مسیر 400 کیلومتری از مرز نوردوز به ایروان ، آذربایجان ادعایی کمتر از 20 کیلومتر دارد و اخیراً کامیون های ایرانی با مشکلاتی مانند پرداخت عوارض و مالیات برای عبور از مسیر 20 کیلومتری روبرو شده اند.

به همین دلیل ، هیات ایرانی برای مشارکت در تکمیل جاده تاتو برای جایگزینی مسیر گوریس-قاپان با مسیر دیگری از ارمنستان دیدن کردند. وقتی جاده تاتو ، کمتر از 15 کیلومتر دورتر تکمیل شود ، ایران بدون عبور از آذربایجان به ارمنستان می رسد ، از آنجا به روسیه و اروپا می رسد.

برنامه امروز هیات فنی ایران بازدید از این محور از ارمنستان است. ارمنستان قصد دارد راههای شریانی را برای طراحی و تکمیل راههای شریانی در کوتاه مدت ایمن و تنظیم کند.

این مسیر یکی از مسیرهای مهم تجارت و ترانزیت ایران به اروپا و اتصال اروپا و چین است. در پاسخ ، ایران اعلام کرد که در اسرع وقت یک مسیر مستقیم از ایران به ارمنستان ایجاد و تکمیل می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا