فرهنگی

«مصاحبه تاریخ شفاهی با حسین خطیبی» منتشر شد


“ماندگار تدبیر” با موضوع مصاحبه تاریخ شفاهی با حسین خطیبی ، مصاحبه ، ویرایش و مطالعه پیمانه صالحی منتشر شد.

به گزارش گزارشگر یک ، در کتاب 276 صفحه ای درباره نشریات در بایگانی و کتابخانه های ملی ایران آمده است: این کتاب شامل پنج فصل و سه ضمیمه است. فصل اول درباره خانواده و تحصیلات حسین خطیبی بحث می کند. این فصل جزئیات شخصی و خانوادگی ، تحصیلات ابتدایی ، راهنمایی و دانشگاه و آشنایی وی با پروین اعتصامی در کتابخانه دانشگاه را شرح می دهد. فصل دوم کتاب “تدبیر دائمی” کتابخانه های دانشکده حقوق و دانشکده فرهنگ لغت را پوشش می دهد.
تاریخچه صلیب سرخ و سازمان شیر و خورشیدی سرخ در فصل 3 مورد بحث قرار گرفته است که اطلاعاتی در مورد همکاری ایران با سازمان های بین المللی ، نحوه تشکیل ، تأسیس ، مدیریت و تأمین مالی دفاتر صلیب سرخ و هلال احمر و شیر و جمعیت خورشیدی آن در ایران ذکر شده است. فصل 4 این کتاب بیمارستان ها و مراکز درگیر را شرح می دهد. توسعه و تجهیز مراکز درمانی ، به ویژه بیمارستان های تخصصی ، دانشکده های پرستاری ، تأسیس کشتی های بیمارستانی و پشتیبانی از جنگ اعراب و اسرائیل از جمله موضوعات این فصل است.
با این حال ، در فصل پنجم کتاب “برنامه ای مستمر برای مصاحبه مورخ شفاهی با حسین کارتیو” ، موضوعات سازمانها و پارلمانهای رفاه اجتماعی ، سیاست و فعالیت حزبی و لایحه تسلیم از دیگر موضوعات کتاب است. صفحه
همچنین ، در پیوست اول ، اطلاعات کتابشناسی آثار مصاحبه شده در دو بخش کتاب و مقاله تنظیم شده است. ضمیمه دوم شامل عکسهای اسناد است ، و ضمیمه سوم شامل عکسهای زیادی از مصاحبه شونده از دوران کودکی تا آخرین لحظات زندگی آنها است.
کتاب “تاکتیک های پایدار مصاحبه های تاریخ شفاهی با حسین کارتیو” مصاحبه ای با دکتر است. نویسنده این کتاب ، پیمانه صالحی ، در ابتدای کتاب گفت: برخی از آنها با استناد به اسناد و کتابها به کتابهای تاریخ روی آوردند ، در حالی که برخی دیگر به مقوله های تاریخ شفاهی توجه کردند و مصاحبه هایی را با چهره های آغاز شده در دوران مدرن در دستور کار قرار دادند. در همین حال ، بایگانی و کتابخانه ملی ایران با تأسیس بایگانی شفاهی در سال 1371 این فعالیت ها را آغاز کرد. “در سال های اخیر ، مصاحبه های متعددی با شخصیت های حوزه علم ، سیاست ، فرهنگ و هنرهای مدرن انجام شده است ، از جمله مصاحبه با نویسندگان ، شاعران و اساتید دانشگاه.”

علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه مجازی سازمان به آدرس http://bookshop.nlai.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا