عمومی

مصرف برق در هرمزگان سه هزار و ۳۰۰ مگاوات است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فریدون همتی عصر روز یکشنبه در جلسه ای ، مشکلات و راه حل های افزایش تولید و توزیع برق و کاهش خاموشی در استان هرمزگان را بررسی و گرمای هوا ، تولید و مصرف برق را از موارد مهم هرمزگان عنوان کرد و گفت: : استان هرمزگان 3300 مگاوات است و میزان مصرف و تولید نیروگاه های این استان به یکدیگر نزدیک است.

وی ادامه می دهد: مصرف برق واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی در استان هرمزگان 900 مگاوات است و تمام تلاش ها بر این است که تولید در محدوده موجود حفظ شود.

استاندار هرمزگان افزود: مصرف برق خانگی هرمزگان حدود 2200 مگاوات است و اوج مصرف برق را در این ایالت بین 13-18-20-22 ساعت مشاهده می کنیم.

همتی افزود: “کاهش مصرف برق خانه می تواند به شما کمک کند تا وضعیت برق خود را بهتر مدیریت کنید و حتی در تابستان مشکلی وجود ندارد و اگر به پس انداز خود نگاه نکنید ، باید مصرف برق خود را مدیریت کنید.” برق باید خاموش باشد.

وی تأكید كرد كه شركتهای برق باید آمادگی لازم را برای رفع نقص و جبران خسارت احتمالی سیستم های منبع تغذیه خود داشته باشند.

استاندار هرمزگان تصمیم گرفت تا ساعت کاری استان را برای مدیریت مصرف تعطیل کند ، دفاتر روز پنجشنبه تعطیل و بازارها از ساعت 13:00 تا 18:00 در ساعات اوج مصرف بسته شدند

همتی گفت: “ما تمام این مراحل را برای تأمین برق خوب به خانه ها و همچنین برق واحدهای تولیدی خود در تابستان انجام می دهیم.”

وی افزود: “ما می توانیم به میزان قابل توجهی مصرف برق خانگی خود را کاهش دهیم و در این راستا باید کلیه کولرهای گازی خاموش شوند تا مصرف برق به میزان قابل توجهی کاهش یابد و همچنین در ساعات کم مصرف نیز باید از لوازم پر مصرف استفاده شود.” .

استاندار هرمزگان گفت: صداوسیما و کمیته اطلاعات استان باید برای کاهش مصرف بی مصرف از طریق همکاری مردم اقدام کنند و ادارات ، سازمان ها ، سازمان ها و دستگاه های اجرایی را قادر به آموزش و آگاهی مردم کنند. پس انداز خود را مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا