سلامت و دانش

مصرف روغن جامد و نیمه جامد سلامت قلب را به خطر می‌اندازند

مصرف روغن های جامد و نیمه جامد، باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگمدلا، تنگی و یسدا می شود. برای محافظت از قلب خود این روغن را مصرف نکنید.

به گزارش گزارشگر یک، مصرف روغنهای جامد و نیمه جامد، باعث رسوب اسیدهای چرب اشباع در رگها، آترواسکلروز (سفت شدن جدار تن)، تنگی و انسداد قلب و سکته قلبی می شود. بر اساس نتایج آخرین یافته های علمی در جهان، مصرف روغن های جامد و نیمه جامد همچنین به دلیل دارا بودن اسید چرب ترانس خطر ابتلا به سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان را افزایش می دهد.

متخصصان مصرف روغن های جامد را توصیه نمی کند روغن جامد به علت نیاز به شیرینی ها، در قنادی ها کاربرد دارد. اسیدهای چرب اشباع موجود در روغن جامد را به بیماری‌های بیماری‌های قلبی بو انواع سرطان‌ها. اگر چه این روغن ها در حال حاضر در ما با اصلاح فرمولاسیون و بهبود کیفیت به روغن نیمه جامد تبدیل شده اند که مقدار اسیدهای چرب اشباع و ترانس کمتری نسبت به روغن جامد دارند، اما باید توجه داشته باشند که روغن نیمه جامد هم در مقایسه با روغن های گیاهی. مایع LDL بیشتر اسید چرب اشباع و اسید چرب ترانس دارد و مصرف آنها خطراتی مانند افزایش کلسترول بد خون، تنگی و انسداد بیماری قلبی و نهایتا سکته قلبی را به دنبال دارند. به ویژه بیماران مبتلا به بیماری های خون و کلسترول بالا نباید از روغن جیمد و به ویژه بیماران مبتلا به این بیماری مبتلا شوند.

بنابر اعلام بنابر اعلام بنابر تغذیه جامعه وزارت بهداشت، توصیه می شود برای جلوگیری از بیماری های قلبی با منشاء نوشیدنی با منشاء گیاهی منشاء گیاهی استفاده شود. وضعیت‌های جسمی، روند بروز آترواسکلروز (سفت شدن جدار بدن) را کند می‌کند. روغن نباتی درصد بسیار کمی اسید چرب اشباع و مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب غیر اشباع را که برای حفظ سلامت قلب نیاز است، دارای و میزان اسید ترانس آن کمتر از درصد و در میزان چربی از روغن های بیشتر از 2 درصد است. زیرو ترانس نامیده می شوند. مصرف روغن های مایع برای حفظ سلامت به روغن حیوانی و روغن نباتی جامد و نیمه جامد ارجح.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا