معرفی هیوندای کونا در نمایشگاه تبریز /عکس

به گزارش خبرگزاری گزارشگر یک و به نقل از خودروبانک،  هیوندای کونا که به تازگی وارد بازار ایران شده است، با طراحی منحصر به فرد خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این خودرو که در نسل جدید خود با ابعادی بزرگتر عرضه می‌شود، در بازار جهانی در چهار نسخه مختلف شامل الکتریکی، هیبریدی، بنزینی و N لاین موجود است، اما در حال حاضر تنها نسخه بنزینی آن به بازار ایران راه یافته است.

معرفی هیوندای کونا در نمایشگاه تبریز /عکس

در بخش طراحی خارجی، کونا ۲۰۲۴ از زبان طراحی نوین و البته جسورانه هیوندای بهره می‌برد. چراغ‌های جلو و عقب به صورت نواری باریک طراحی شده‌اند و بخش اصلی چراغ‌ها به گلگیرها منتقل شده است. محافظ‌های پلاستیکی ضخیم روی گلگیرها و پایین درها، هرچند به استحکام ظاهری خودرو می‌افزایند، اما در نمونه‌های سفیدرنگ تا حدی از زیبایی بصری خودرو می‌کاهند.

معرفی هیوندای کونا در نمایشگاه تبریز /عکسدر فضای داخلی، کونای جدید از نمایشگر و کلاستر دیجیتال یکپارچه بهره می‌برد. کیفیت متریال داشبورد قابل قبول است، اما در رودری‌ها کیفیت مواد به کار رفته چندان چشمگیر نیست. ارگونومی مناسب و دسترسی آسان به کلیدهای فیزیکی تهویه و سیستم صوتی از نقاط قوت طراحی داخلی به شمار می‌روند.

از نظر تجهیزات، نسخه وارداتی کونا به امکاناتی همچون صندلی برقی راننده با تنظیم گودی کمر، کلاستر دیجیتال، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، شارژر وایرلس و سیستم‌های ایمنی پایه مجهز است. با این حال، عدم وجود برخی امکانات مانند سقف پانوراما، سیستم‌های پیشرفته کمک راننده و دوربین ۳۶۰ درجه در این خودرو احساس می‌شود.

معرفی هیوندای کونا در نمایشگاه تبریز /عکس

در بخش فنی، کونا از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر بهره می‌برد. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس IVT (نسل سوم CVT هیوندای) به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. با توجه به مشخصات فنی و ابعاد متعادل، کونا را می‌توان یک کراس‌اوور با عملکرد متوازن در زمینه شتاب‌گیری و مصرف سوخت دانست.

۳۲۲

دکمه بازگشت به بالا