عمومی

«معشوره» روی میز وزیر جدید نیرو/ تخصیص آب سد افزایش می‌یابد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه محلی: سالانه 12 میلیارد متر مکعب رواناب از لرستان خارج شده و به حوضه آبریز کرخه و دز سرازیر می شود. این حجم در حوضه کرخه 4.5 میلیارد متر مکعب و در حوضه دز 8 میلیارد متر مکعب است. علاوه بر این ، 11 درصد از 130 میلیارد متر مکعب رواناب کشور به لرستان سرازیر می شود.

لورتان دارای بیش از 2500 کیلومتر رودخانه و جاده دائمی است که سالانه 2 میلیارد و 593 میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی و زیرزمینی آن استخراج می شود.

“مشوره” سد مهمی برای لورتان است.

این واقعیت که بیش از 12 میلیارد متر مکعب آب جاری در استان وجود دارد و لرستان از این میزان آب استفاده نمی کند ، مشکلی است که مورد انتقاد عموم مردم و رسانه ها قرار گرفته تا جایی که مشخص می شود استان از این ظرفیت به درستی استفاده نمی کند جایگاه ثابت در گفته ها و نیازهای مقامات لورتان.

آیا

در چهارمین روز از کرداد 1992 ، رئیس جمهور وقت از لرستان دیدن کرد تا پروژه سد “مشرا” را بازسازی کند ، یکی دیگر از تعمیرات اساسی بیهوده در ایالت لرستان در اواخر دوران تصدی خود.

حدود 14 سال پیش ، سد “مشعورا” در استان لرستان با اولین بازدید هیئت وزیران به تصویب رسید و حتی قبل از آن ، یکی از خواسته ها و وعده های جدی مردم محقق شده بود و چندین دولت بارها این دستور را صادر کرده بودند. وعده های “کشکان” و “سیمره” که مطرح شده بود و سالها لرستان را بین بین النهرین نگه داشت ، او را تشنه کرد.

همه مزایای سد معشوره آن را به پروژه ای مهم برای استان لورتان تبدیل کرده است که بارها و بارها با مطالبات جدی مردم مطرح شده است.

در این مدت ، چندین رایزنی بین مقامات محلی و رسانه ها برای ارائه صدای به مقامات وزارت نیرو انجام شد ، اما هنوز هیچ جلسه ای برای شنیدن خواسته های ساکنان لرستان شنیده نشده است. به

مجلس نمایندگان لرستان بر افزایش سهمیه بندی آب تأکید دارد. “مشوره”

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به مجلس نمایندگان لرستان و نشست وزرای جدید نیرو اظهار داشت: اجرای پروژه احداث سد مورد تأکید قرار گرفت.

آیا

وی با اشاره به تاکید شورای لرستان بر تکمیل سد “مشوره” توضیح داد: وزیر نیرو تصمیم گرفته است که به موضوع حرکت سد سازی استان توجه شود.

در جلسه شورای اسلامی نمایندگان مردم خرم آباد و چگنی گفتند: جلسه دیگری با وزیر نیرو خواهیم داشت.

ویسکرمی با تأکید بر اینکه از همه ابزارهای نظارتی در این زمینه استفاده می شود ، افزود:

در همین رابطه کیونگ آئه کیم گفت که توزیع آب شهرهای اطراف این سد باید به خوبی محاسبه و مدون شود و آب شرب ، کشاورزی و صنعت برای شهرهای مربوط به این سد تأمین شود.

موافقت اولیه وزارت نیرو برای افزایش سهمیه بندی آب

این بیانیه زمانی منتشر می شود که سید موسی خادمی استاندار لرستان در سخنانی گفت که افزایش تخصیص آب در سد لرستان حق ساکنان محلی است. با افزایش ذخیره آب موافقت شد.

آیا

وی با اشاره به ملاقات با مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و برق ایران در این زمینه گفت: «با توجه به سیل سال 1998 و خسارات ناشی از آن ، 500 میلیون متر مکعب ابتدا به عنوان اقدام پیگیری توسط فرماندار تصویب شد. لرستان. در برنامه فرآیند ادامه پروژه تأیید شده است.

فرماندار لورتان افزود: در این جلسه تصویب شد که احداث سد 500 میلیون متر مکعبی “تنگ مشوره” آغاز شود و سازوکار ادامه فعالیت ها و روند تکمیل پروژه مورد بحث قرار گیرد.

خادمی توضیح داد: همچنین تصمیم گرفتیم اقدامات لازم را برای اخذ مجوزهای لازم در چند روز آینده انجام دهیم.

وی گفت: سهمیه اولیه سد «مشوره» بزرگترین سد لورتان از 50 میلیون متر مکعب به 200 میلیون متر مکعب افزایش یافته است و برای جلوگیری از جاری شدن سیل حجم با 500 میلیون متر مکعب به 500 میلیون رسیده است. متر.. متر مربع.

آیا

بر اساس این گزارش ، اکنون باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای سد می افتد ، که با توجه به جلسه پارلمان لورتان و وزیر جدید نیرو ، سال ها در حال تکمیل و افزایش تخصیص آب از جمله تعهدات بوده است. کارکنان دولت و وزارت نیرو به گفته مهرداد ویسکرمی ، نماینده اهالی خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ، حادثه سد توسط وزیر انرژی جدید ، علی اکبر مرآویان. علی اکبر محرابیان) روی میز ایجاد شده است.

دکمه بازگشت به بالا