اجتماع

ممنوعیت ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروزی

رهنمودهای هماهنگی برای مدیریت و مسئولیت های سفر نوروزی در شرایط تاج در جلسه رئیس کمیته خبرگان ستاد ملی مقابله با کرونا در روز پنجشنبه ، 5 مارس ، به ریاست رئیس جمهور حسن لوهانی بررسی شد.

به گزارش گزارشگر یک ، انتظار می رود در چارچوب این بخشنامه که توسط ستاد عملیات با مشارکت کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا تنظیم شده است ، ترافیک و سفر به شهرهای ایالت های قرمز و نارنجی ممنوع باشد.

همچنین به کمیسیون بهداشت دستور داده شده است که پروتکل های بهداشتی مربوط به مسافرت ، اسکان ، مراکز تفریحی و مراکز تجاری را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای نظارت دقیق بر اجرای این پروتکل ها انجام دهد.

ستاد عملیاتی ستاد ملی کرونا و کمیسیون امنیت و اجتماعی همچنین وظیفه داشتند که در سفرهای محلی وضعیت احتمالی استان را تغییر دهند و با پلیس ، وزارت میراث و راه و شهرسازی و آژانس ها از جمله کنترل ترافیک کار کنند. تست کرونا مثبت است. هر کسی که پروتکل بهداشتی را نقض کرده باشد ، با احتیاط کامل اقدامات لازم را انجام می دهد.

در همین رابطه ، رئیس جمهور گفت ، با اشاره به دومین نوروز ، جایی که این کشور از بیماری همه گیر کوید-همه گیر رنج می برد ، همزمان با تجربه به دست آمده در یک سال گذشته ، تعطیلات مربوط به نوروز را با اجرای پروتکل

دکتر روحانی تأکید کرد: “توصیه صادقانه کارشناسان ، فعالان و مسئولان بهداشتی در کشور عدم سفرهای غیرضروری ، به ویژه برای افراد در معرض خطر و بسیاری از نگرانی ها در مورد شیوع بیماری ناشی از سفرهای نوروزی است ، اما به حساسیت های موجود در حفظ جامعه و مسئولیت و سلامتی مردم. او می خواست بتواند طبق نوروز در نوروز به شهرهای ایالت های آبی و زرد سفر کند.

رئیس جمهور با همکاری ستاد و کمیسیون بهداشت جهت اطلاع رسانی ، اطلاع رسانی و آموزش کلیه جزئیات رهنمودهای مربوط به تعطیلات نوروز در طرح تبلیغات ، کارزار اطلاع رسانی و آگاهی ، از کمیسیون تبلیغات خواستند که انجام این کار را برای مردم امکان پذیر سازد. شما نباید ممنوعیت های ترافیکی شهرهای چهارگانه را اشتباه بگیرید ، می توانید با دقت برای خود برنامه ریزی کنید.

دکتر روحانی همچنین به این کمیسیون دستور داد تا از همه قابلیت های رسانه ای کشور برای پخش برنامه های زنده مناسب برای تعطیلات نوروز از جمله نمایش فیلم ، فیلم ، کار با رادیو و تلویزیون و ارتباطات ، فرهنگ و رهبری استفاده کند. این نمایش ها و کنسرت های آنلاین را ارائه می دهد.

رئیس جمهور گفت: “مقاومت ، صبر و استقامت مردم در طول یک سال گذشته نسبت به فشار شدید اقتصادی و شیوع تاج در تحریم ها قابل ستایش است. ما باید قدردان آنها باشیم.” موقعیت اجتماعی.

دکتر روحانی گفت: “میزان فشار مقامات دولتی و دولت بر مردم قابل درک است و همه تلاش های دولت این است که ضمن کنترل پیامدهای اجتماعی و اقتصادی تاج در شرایط جنگ اقتصادی تحمیلی ، سالم بماند. همیشه در تلاش ، کمترین عوارض جانبی در زندگی افراد است و تمام اقدامات انجام شده در این زمینه با نشاط ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افزود: “همه نهادهای دولت و سایر نیروها باید گام های مداوم برای کاهش فشارهای حاشیه ای یا غیرمرتبط بردارند ، اطمینان حاصل کنند که درگیری های حزبی یا ترجیحات شخصی عواقب ناخواسته جنگ های اقتصادی و تاجگذاری را بر مردم وخیم نمی کند.”

دکتر روحانی گفت که حتی پس از گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تصمیم ستاد ملی ضد تاج ، سازمان تأمین اجتماعی ، وزارت راه و شهرسازی و پیشرفته ترین آژانس در اجرای آن ، سه سرویس عمومی با مصوبه سازمان تأمین اجتماعی) بیشترین تقاضای عمومی را در زمینه سیستم عامل های دولتی ، سازمان های مسئول را موظف می کند تا دسترسی به سیستم عامل های تلفن همراه دولت و اجرای قطعنامه ستاد کرونا را تسریع کنند ، و گروه های کاری مختلفی برای این امر به منظور نظارت بر اجرای مناسب تعیین شده اند. این قطعنامه را مرور کرده و اقدام کنید.

رئیس جمهور بر لزوم نظارت دقیق بر وضعیت جدید ویروس کرونا و اقدامات مناسب تأکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا