عمومی

مهار تورم، ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر یک ،

احمد حاتمی یزدی ، اقتصاددان گفت کسری ، خلق پول و تورم به صورت زنجیره ای به هم مرتبط هستند.

وی گفت: کنترل و کنترل تورم یکی از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم و رئیس جدید بانک مرکزی است. دستور جلسه.”

بر اساس آمارهای اخیر ، نقدینگی در آگوست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 39.1 درصد افزایش یافته است و از 289.1 میلیارد وون به 392.1 میلیارد وون رسیده است. بسیاری از کارشناسان ایجاد پول توسط سیستم بانکی را عاملی برای رشد پایه پول و تولید قوی پول در کشور می دانند.

حاتمی یزدی گفت: “حجم پول داخلی باید متناسب با حجم کالاها و خدمات مورد معامله باشد و اگر حجم نقدینگی کم باشد ، معاملات راکد و اگر حجم نقدینگی بالا باشد ، تورم افزایش می یابد.

وی افزود: “اگر تولید کالا و خدمات با افزایش نقدینگی اضافه نشود ، یعنی اگر کالایی در بازار وجود نداشته باشد که بتواند با پول مردم و مشاغل خرید کند ، قیمت ها افزایش می یابد و در نتیجه تورم رخ می دهد.” “او افزود.”

حاتمی یزدی گفت: “مهمترین منابع درآمدی دولت فروش نفت و گاز ، جمع آوری مالیات ، تعرفه ها و فروش دارایی است” و تحریم های سرکوبگرانه صادرات نفت را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

این کارشناس گفت: “اگر فروش نفت کاهش یابد ، واردات نیز کاهش می یابد که به نوبه خود درآمد تعرفه ای را کاهش می دهد.” همچنین با محدود کردن واردات مواد اولیه بر تولید داخلی تأثیر می گذارد و با عدم پرداخت مالیات در صورت عدم تولید ، درآمد دولت را کاهش می دهد.

حاتمی گفت: در این شرایط دولت چاره ای جز وام گرفتن از بانک مرکزی ندارد و از آنجا که این بانک سپرده ملی ندارد ، پول صادر می کند و صدور پول نقدینگی را افزایش می دهد و منجر به تورم می شود. “

وی گفت: “با چوان دخالت نکنید و به آرامی مصرف کنید.”

وی افزود: “ماه گذشته ، برای اولین بار ، 13 دولت بزرگ هزینه های بدهی و بودجه را مدیریت و سازماندهی کردند و هزینه های دولت بدون پرداخت هزینه انجام شد.”

دکمه بازگشت به بالا