بین المللگزارشگر کسب و کار

مهمترین قوانین رانندگی در دبی

بسیاری از گردشگرانی که به شهر دبی سفر می‌کنند، علاقه دارند تا خودروهای لوکس را اجاره کنند و با رانندگی در این شهر زیبا از جاذبه‌های گردشگری آن نهایت لذت را ببرند.

آیا می‌دانید که رانندگی در دبی بسیار قانون مند است و باید در حین رانندگی تمامی قوانین این شهر را رعایت کنید و آیا می دانید، ‌قوانین رانندگی در شهر دبی چه تفاوت هایی با ایران دارد ؟ در این مطلب به تمامی این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود. تا پایان همراه ما باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و نحوه خرید بلیط  میتوانید به سایت دبی باما مراجعه فرمایید.

بررسی قوانین رانندگی دبی و تفاوت آن با قوانین رانندگی در ایران

دولت امارات به دلیل بالا بودن آمار تصادفات جاده‌ای در شهر دبی قوانین سختگیرانه‌ای برای رانندگی در این شهر اعمال کرده‌است. به‌دنبال آن نیز جریمه‌های سنگینی برای رانندگان بی‌قانون در نظر گرفته است. در این بخش با اصلی‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی و تفاوت آن با قوانین رانندگی کشور خودمان آشنا می‌شوید.

اولین قانونی که قصد داریم، در این مطلب به آن بپردازیم، سن قانونی رانندگی در دبی است. در کشور امارات متحده هم مانند کشور خودمان سن قانونی رانندگی از ۸۱ سال به بالاست. برای آن‌که بتوانید، در شهر دبی به عنوان یک توریست رانندگی کنید، باید گواهینامه بین المللی رانندگی داشته باشید.

متولی رسمی برای صدور گواهینامه بین المللی کانون اتومبیل رانی است، که خوشبختانه در سراسر ایران نمایندگی دارد. نکته دیگری که باید در مورد قوانین رانندگی دبی به آن توجه داشته باشید این است که به‌همراه داشتن گواهینامه بین المللی به تنهایی کافی نیست و باید اصل گواهینامه رانندگی ملی را نیز به همراه داشته باشید.

یکی دیگر از قوانین رانندگی دبی این است که تمام سرنشینان یک وسیله نقلیه باید کمربند ایمنی خود را ببندند و بستن کمربند ایمنی در صندلی‌ عقب اجباری میباشد و برای رعایت نکردن آن هم جریمه و نمره منفی در نظر گرفته است. این در حالی که در ایران بستن کمربند فقط برای صندلی جلو الزامی است.

در قوانین رانندگی دبی نشستن کودکان زیر 13 سال در صندلی جلو ممنوع است. دلیل آن هم این است که کودکان تا قبل از ۳۱ سالگی سیستم عضلانی و اسکلتی شأن در حال رشد است و این مسأله آن‌ها را در تصادفات و جراحات احتمالی، آسیب‌پذیرتر می‌کند.

در قوانین این کشور  کودکان بین 4 الی 8 سال هم باید حتما در صندلی مخصوص کودک بنشینند. متاسفانه در کشور ما چنین قانونی وجود ندارد و شاهدیم که کودکان به‌راحتی روی صندلی جلو می نشینند.

در دبی رانندگی با هر میزان الکل در خون اکیدا ممنوع است. چنانچه در شهر دبی تصادف کنید و پلیس تشخیص دهد، الکل مصرف کرده‌اید، حتی اگر فقط اثرات آن باقی ‌مانده‌باشد، شک نداشته باشید که با عواقب جدی روبه‌رو خواهید شد که زندان رفتن یکی از این عواقب است.

یکی دیگر از قوانین رانندگی دبی مربوط به سرعت مجاز است. چه در شهر دبی و چه در کشور خودمان سرعت مجاز  باتوجه‌به نوع خیابان‌ها و وسایل نقلیه‌ای که در آن تردد می‌کنند، مشخص می‌‌شود. در تمامی جاده‌ها و خیابان‌ها حداکثر سرعت مجاز با کمک تابلوهای راهنمایی و رانندگی مختلف به ما نشان داده می‌شود.

بنابراین بهتر است که هنگام رانندگی حتما به علائم در گوشه کنار معابر توجه کنید تا با سرعتی بیشتر از سرعت مجاز رانندگی نکنید.  در داخل شهر دبی سرعت مجاز بین 40 الی 80 کیلومتر بر ساعت می باشد.

این در حالی است که در اتوبان ها سرعت مجاز بین 100 الی 120 است. توجه داشته‌باشید که در همه جای شهر دبی دوربین‌‌های کنترل سرعت وجود دارد. چنانچه ۲۰ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز رانندگی کنید، حتما جریمه خواهید شد.

رعایت فاصله طولی یکی دیگر از قوانین رانندگی دبی است. در این قانون شما موظفید، از نظر زمانی 3 تا 5 ثانیه با خودروی مقابل فاصله داشته باشید. اگر راننده دیگری با تغییر مسیر بین شما و ماشین مقابل قرار بگیرید، به هیچ عنوان سبقت نگیرید، بلکه سرعت خود را کم کنید و فاصله را به اندازه قبل برگردانید.

برای خرید بلیط  پیشنهاد میکنیم به مجموعه دبی باما مراجعه فرمایید و بلیط تفریحاتی خود را با بهترین قیمت تهیه نمایید.

جرائم رانندگی در دبی

در قوانین رانندگی دبی برای هر تخلف جریمه‌ای در‌نظر‌گرفته شده‌است. اطلاع از جریمه‌های رانندگی از آن جهت حائز اهمیت است، که ممکن است بدون اطلاع تخلفی مرتکب شوید و مجبور باشید برای آن تخلف چند برابر اجاره آن اتومبیل جریمه پرداخت کنید.

در ادامه جریمه هر تخلف رانندگی در دبی آورده شده است، در کنار آن نیز جریمه همان تخلف در کشور خودمان تا متوجه تفاوت‌های قوانین رانندگی دبی و ایران شوید. توجه داشته باشید، که دولت امارات در کنار در نظر گرفتن جریمه نمره منفی نیز به متخلف می‌دهد.

چنانچه راننده‌ای  24 نمره منفی در طول یکسال بگیرد، گواهینامه او برای مدت حداکثر 3 ماه ضبط و توقیف می شود. به‌عنوان مثال اگر فردی در حال مستی رانندگی کند، علاوه بر جریمه نقدی 23 نمره منفی برای متخلف لحاظ می‌شود.

فراموش نکنید که در این شهر نباید جریمه پرداخت نشده‌ای داشته باشید، چرا که در این صورت برای سفر بعدی تان با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد.

عنوان تخلف مبلغ جریمه در دبی مبلغ جریمه در ایران
تجاوز از سرعت مجاز 300 درهم 2,100,000 ریال
استفاده از تلفن هنگام رانندگی 800 درهم 1,050,000 ریال
پرتاب زباله در حین رانندگی 1000 درهم 315,000 ریال
همراه نداشتن گواهينامه رانندگی 500 درهم و 12 نمره منفی 315,000 ریال
رانندگی با ماشین پرسروصدا 2000 درهم و 12 نمره منفی
ورود از منطقه ی ممنوعه 1000 درهم 945,000 ریال
عدم توجه به فرمان ایست پلیس 1000 درهم 420,000 ریال
اجازه دادن به کودکان زیر 10 سال برای نشستن روی صندلی جلو 400 درهم
رانندگی با خودروهایی که موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند. 1000 درهم جریمه و 6 نمره منفی برای راننده 459,000 ریال
رانندگی در حالت مستی و مشروبات الکلی 1000 درهم جریمه و 6 نمره منفی برای راننده نظر قاضی دادگاه
نبستن کمربند ایمنی 500 درهم جریمه و 4 نمره منفی 4,200,000 ریال
عبور از چراغ قرمز نظر قاضی دادگاه 600,0000 ریال
موتورسواری بدون کلاه‌ایمنی 1000 درهم جریمه و 12 نمره منفی
عدم رعایت فاصله طولی 400 دلار و 4 نمره منفی

نحوه اجاره خودرو در دبی

اگر قصد دارید برای  تفریحات در دبی چند روزه به خارج از کشور بروید، اصلا نیازی نیست که نگران اجاره خودرو لوکس در دبی باشید. شما با خیال راحت می‌توانید، اجاره خودرو در دبی را به شرکت های متفاوت که در زمینه رنت ماشین هستند، بسپارید.

در رابطه با چگونگی اجاره ماشین کراس اوور در دبی باید بگوییم که شما با به همراه داشتن یکسری از مدارک مورد نیاز همانند تصوير پاسپورت و تصویر گواهینامه بین المللی می توانید ماشین مورد نظر را دریافت کنید.

شما این امکان را دارید که ماشین مورد نظر خود را از ایران انتخاب کرده و با ثبت سفارش خود را انجام دهید. در پایان نیز توصیه می‌کنیم، به تمام قوانین رانندگی در دبی توجه کنید و با رعایت آن سفری ایمن و لذت بدبی با توجه به پیشرفت چشمگیر و بالا بودن مراکز تفریحی که به نوبه ی خود در جهان تک و نمونه می باشد سبب افزایش گردشگران از سراسر دنیا شده است. به دلیل بالا بودن کیفیت خیابان های این شهر، بسیاری از گردشگران به محض حضور به اجاره خودرو های لوکس و بروز جهان می پردازند. اگر شما هم جز این دسته هستید، قبل از اجاره ماشین باید قوانین رانندگی در دبی را بدانید و جدی بگیرید. در صورت عدم رعایت قوانیم شما با جرایم سنگینی رو به رو خواهید شد.

10 قانون مهم در رانندگی در دبی:

قوانین رانندگی بسیاری در دبی وجود دارد که در زیر به مهمترین آنها می پردازیم.

  1. دارا بودن یکی از این سه مورد (گواهینامه بین المللی، گواهینامه امارات، گواهینامه کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا و…)
  2. سن قانونی بالای 18 سال
  3. بیمه بودن تمام خودرو
  4. حرکت از خودرو ها از سمت راست
  5. نشستن کودکان زیر 13 سال بروی صندلی جلو ممنوع است و در پشت می بایست حتما کمربند خود را ببندند.
  6. کودکان بین 4 الی 8 سال می بایست حتما در صندلی مخصوص کودک بنشینند
  7. خودروها حتما باید تمیز
  8. در حالت مستی رانندگی ممنوع
  9. در صورتی که دانش آموزان در حال عبور هستند، شما می بایست هر جایی که هستید بایستید.

قوانین سرعت مجاز در دبی

  • سرعت مجاز در اغلب خیابان های دبی بین 40 تا 80 کیلومتر بر ساعت است.
  • حداقل سرعت مجاز در اتوبان ها 60 کیلومتر بر ساعت و حداکثر بین 110 تا 120 کیلومتر بر ساعت است.

قوانین و جرایم رانندگی در دبی

1- رانندگی به شیوه ای که به اموال عمومی یا خصوصی آسیب بزند مبلغ جریمه بر اساس تصمیم دادهگاه خواهد بود. همچنین خودرو 60 روز توقیف شده و 23 امتیاز منفی دریافت خواهید کرد.

2- رانندگی تحت تأثیر داروی مسکّن، داروی روان گردان یا مواد مشابه مبلغ جریمه بر اساس تصمیم دادهگاه خواهد بود. همچنین خودرو 60 روز توقیف شده و 24 امتیاز منفی دریافت خواهید کرد.

3- باعث شدن مرگ دیگران مبلغ جریمه بر اساس تصمیم دادهگاه خواهد بود. همچنین خودرو 60 روز توقیف شده و 24 امتیاز منفی دریافت خواهید کرد.

تصادف در دبی در صورت تصادف چه بزرگ و چه جزئی در دبی شما می بایست به پلیس گذارش دهید تا در سیستم ثبت و رسیدگی های لازم انجام شود. برگه ی سبز توسط پلیس به شخص قربانی داده می شود که برای دریافت خسارت به شرکت بیمه رود.

رانندگی در دبی با گواهینامه بین المللی

به منظور شما می بایست حتما گواهینامه بین المللی را تهیه نمایید. برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی در دبی باید مدارک زیر را تهیه نمایید.

  1. دو عکس
  2. اطلاعات فردی
  3. پرداخت هزینه مجوز

تمامی موارد آنلاین می باشد. توجه نمایید که حداکثر ظرف دو ساعت درخواست شما تایید خواهد شد و سپس گواهینامه رانندگی به صورت فیزیکی برای شما ارسال خواهد شد. قیمت گواهینامه بسته به مدت اعتبار مجوز دارد که می تواند تا سه سال باشد.

گواهینامه رانندگی کدام کشور در امارات معتبر است؟

شهروندان کشور های همچون استرالیا، ژاپن، بحرین، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، اتریش، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، کره، کویت، هلند، نیوزلند، نروژ، عمان، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، عربستان سعودی، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، آفریقای جنوبی، بریتانیا نیازی به داشتن دریافت گواهینامه بین المللی و یا گواهینامه امارات ندارند.

سخن آخر

توجه نمایید که اجاره خودرو در دبی بسیار مقرون به صرفه تر از گرفتن تاکسی می باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی داشتیم با اعلام مهمترین قوانین رانندگی در دبی، سفری لذت بخش و رانندگی حرفه ای در خیابان های با کیفیت دبی را تجربه کنید. برای دریافت در دبی بر روی این قسمت کلیک نمایید.

دکمه بازگشت به بالا